ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Veľké saharské dobrodružstvo - Tunis 2006

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Veľké saharské dobrodružstvo - Tunis 2006

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

04.05.2006 - Kapro

Mapa trasy

04.05.2006 - Kapro

Pneuservis

04.05.2006 - Kapro

Pneuservis

04.05.2006 - Kapro

Remada

04.05.2006 - Kapro

Rallye Tunisia 2006

04.05.2006 - Kapro

Bivak pred Ain Skoune

04.05.2006 - Kapro

Bordj El Khadra

04.05.2006 - Kapro

Bordj El Khadra

04.05.2006 - Kapro

Gažko a Daniel v Bordj El Khadre

04.05.2006 - Kapro

Gažko a Daniel v Bordj El Khadre

04.05.2006 - Kapro

Bordj El Khadra

04.05.2006 - Kapro

Na ceste púštou do El Bormy

04.05.2006 - Kapro

Na ceste púštou do El Bormy

04.05.2006 - Kapro

Na ceste púštou do El Bormy

04.05.2006 - Kapro

Na ceste púštou do El Bormy

04.05.2006 - Kapro

Na ceste púštou do El Bormy

04.05.2006 - Kapro

Na ceste púštou do El Bormy

04.05.2006 - Kapro

Kemp v El Borme

04.05.2006 - Kapro

Rallye Tunisia 2006

04.05.2006 - Kapro

Rallye Tunisia 2006

04.05.2006 - Kapro

Servis Jacekovej motorky

04.05.2006 - Kapro

Cesta na jazero

04.05.2006 - Kapro

Cesta z jazera

04.05.2006 - Kapro

Cesta z jazera

04.05.2006 - Kapro

Cesta z jazera

04.05.2006 - Kapro

Cesta z jazera

04.05.2006 - Kapro

Stretnutie so Švajčiarmi

04.05.2006 - Kapro

Na ceste do Ksar Ghilane

04.05.2006 - Kapro

Kemp v Ksar Ghilane

04.05.2006 - Kapro

Pád na solnom jazere

04.05.2006 - Kapro

Pád na solnom jazere

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »