ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 30.

18.04.2020 - MajoKE

1.1 Nie sú dve kolesá ako dve kolesá.

18.04.2020 - MajoKE

1.2. Veru waw, je krásny.

18.04.2020 - MajoKE

1.3 Čierna jej pristane.

18.04.2020 - MajoKE

1.4  Ak ťa lákajú aj také potulky pozor na nízku svetlosť X MAX 400.

18.04.2020 - MajoKE

1.5 Nie každý je dlhý, pružný a ohybný, aby poľahky nastúpil.  Čierna skrýva oderky.

18.04.2020 - MajoKE

2.1  Určite sú to mále otvorené prilby, ale mne moje vošli.

18.04.2020 - MajoKE

2.2 Základné sedadlo, príplatkový nosič kufra.

18.04.2020 - MajoKE

2.3  Kufor je pekný, operadlo kráľovské, ale nepraktický.

18.04.2020 - MajoKE

2.4 Sedí sa na ňom fajn.

18.04.2020 - MajoKE

3.1 Stretávacie svetlo.

18.04.2020 - MajoKE

3.2. Diaľkové svetlo...

18.04.2020 - MajoKE

3.3 Dva prsty nestačia.

18.04.2020 - MajoKE

3.4 Ak chceš dlhšiu páku od kĺbu páčky musíš mať dlhé prsty.

18.04.2020 - MajoKE

3.5 Nie je podsvietený. Šlo by to aj jednoduchšie.

18.04.2020 - MajoKE

4.1 Kde oko nevidí je kvalitne oplastovaný.

18.04.2020 - MajoKE

4.2 Nešpliecha, neprská, koleso schovali.

18.04.2020 - MajoKE

4.3 Klasika, takto jasne bude ukazovať aj o 7 rokov.

18.04.2020 - MajoKE

4.4 Utopené hrdlo.

18.04.2020 - MajoKE

4.5 Nabíja, keď chce  On.

18.04.2020 - MajoKE

4.6 Tučnému zadku nevadí tučný kufor.

18.04.2020 - MajoKE

5.1 Takto schovaný môžeš dochádzať večne.

18.04.2020 - MajoKE

5.2 Nedá sa naň hnevať.

18.04.2020 - MajoKE

G.1 Intuitívne, nezničiteľné, skvelé.

18.04.2020 - MajoKE

G2 Jednoduché, kvalitné, navždy.

18.04.2020 - MajoKE

G3 Pod strieborným plastom si nastavíš vzdialenosť riadidiel.

18.04.2020 - MajoKE

G4 Originálny držiak, príplatková výbava.

18.04.2020 - MajoKE

G5 Pozor na nich.

18.04.2020 - MajoKE

G6 Nastaviteľné páčky.

18.04.2020 - MajoKE

20.10.2019 10:51 - Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.

18.04.2020 - MajoKE

Prepočet 140-70-14  a 150-70-13.

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »