Anketa:
Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami. 1/5
ZdieľaťPridané: 20.04.2020 Autor: MajoKE
Čitatelia: 18901 [Vaše stroje - Moja motorka]
Vždy som si kládol otázku, či to stredná trieda skútrov nepreháňa s cenovkou oproti tej základnej. V zime 2019/2020 u mňa parkovali Nmax 125, Pcx 125, X MAX-300. Tak som okolo nich chodil a porovnával. Výsledok môjho hútania je, že to preháňajú, ale mierne.
Niežeby som bol expert na skútre ale mám rád ich praktičnosť, blbovzdornosť a jednoduchú obsluhu. Nikdy sa jazdnými vlastnostiami nevyrovnajú motocyklom, je jedno čo ti tvrdia v prospekte. Nezabudnem ako som dnes už nejestvujúcu zákrutu na Zelenom dvore prešiel vždy s palcom v nose 130tkou na Yamahe FZ6 a Honde NT 700 V a skoro som sa tam zabil na Honde SW T 600. A to bola cukríková. Spoločnosť mi robila aj Honda SW T 400 a na tú dobu podarené Kymco Xciting 500.
Rada Yamaha X MAX 250/300 nie je žiaden nováčik, pokiaľ nebude dramatický cenový rozdiel medzi poslednou 250tkou a prvou 300vkou, ber novšie. Ten motor rozhodne stojí za to. Podľa mňa X MAX 300 v kritériu úžitok/€ poráža X MAX 400, pre rok 2020 to pochopil aj importér a cenu 300vky navýšil a 400vky znížil. Preto je rozdiel v roku 2020 1000 €. Zaň dostaneš poctivú 400vku / pozor na označenie napr. BMW C 400 X je 350tka / vpredu 2x kotúč, ručnú brzdu, 4kW, oveľa nižšiu svetlosť presne o 4,5 cm, vzadu koleso len 13“ a + 31 kg! Podstatne vyššiu spotrebu. Takže prečo brať 400vku?
Keď som si už utrel ústa o BMW mohli by si od nich brať ostatní výrobcovia príklad ako prenikajú do kategórií, kde sú nováčikovia. Super nápad ako odložiť prilbu, keď máš skúter na hlavnom stojane, vyklopíš dno...o konektivite a vyhrievanom sedadle Yamaha sníva. Veď skútre od 5.700 € si mládež nekupuje, to znamená, že chlap po 40tke si oblečie motorifle, prehodí bundu, zapne ohrev rite a rúčok a hasí si to do práce.
Omáčka je za nami, poďme ku Yamahe X MAX 300.
Samozrejme najkrajšia farba je matná čierna, drobné šmuhy od topánok nevidno, prípadne odreniny od dverí áut, pasuje ku každému oblečeniu, zoberieš reflexnú, alebo bielu prilbu a šup jazdiť. Štartovanie, otváranie, zamykanie preberiem osobitne. X MAX nie je podľa mňa prioritne určený do mesta a časté nastupovanie, zostupovanie na to sú vhodnejšie Piaggio Beverly 300/350, Honda SH 300, majú užší stredový tunel, alebo ho vôbec nemajú. Nastupovanie nie je tragické, ale pre nízkych alebo menej pohyblivých či starších to môže byť nepríjemné. Diaľničných 130 km/h zvláda úplne s prehľadom.
Ďalej si pri všetkých veľkých skútroch treba uvedomiť, že majú veľké pohodlné sedadlo. Veľké znamená aj široké, široké, že keď nemáš nad 175 cm oboma nohami na zem nedočiahneš. Veľmi nepríjemné to bolo na Honde SW T 600 navyše mala aj široké nášľapy a tak, keď som chcel dať chodilo na zem musel som ju dosť nakloniť a mala vyše 250 kg, aj keď nízko umiestnených.
Pridané: 20.04.2020 Autor: MajoKE Zdieľať
Súvisiace články:
- Môj mini trip aneb vespa GTS 300 Super od novosti po 8000 km - Tomagi
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa - MajoKE
- Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko - Fonzy
- Keď dve sú málo a štyri veľa - PIAGGIO MP3 300 LT Tourning - brano1368
- Inovovaný maxiskúter od Yamahy – Yamaha T-Max - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- Každý chlap by tam mal ísť, každý otec so synom tam musí ísť
- Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých
- ... zobraz všetky články od tohto autora