Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1622 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29788
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17607)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12181)

Video-Foto Galéria - Cez kostlivca až do pekelných dolov...

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Cez kostlivca až do pekelných dolov...

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 87.

01.09.2007 - campa

Cez kostlivca až do pekelných dolov...

01.09.2007 - campa

Cez kostlivca až do pekelných dolov...

01.09.2007 - campa

P1010004

01.09.2007 - campa

P1010008

01.09.2007 - campa

P1010010

01.09.2007 - campa

P1010015

01.09.2007 - campa

P1010020

01.09.2007 - campa

P1010025

01.09.2007 - campa

P1010026

01.09.2007 - campa

P1010028

01.09.2007 - campa

P1010030

01.09.2007 - campa

P1010037

01.09.2007 - campa

P1010038

01.09.2007 - campa

P1010039

01.09.2007 - campa

P1010041

01.09.2007 - campa

P1010045

01.09.2007 - campa

P1010046

01.09.2007 - campa

P1010048

01.09.2007 - campa

P1010051

01.09.2007 - campa

P1010056

01.09.2007 - campa

P1010061

01.09.2007 - campa

P1010074

01.09.2007 - campa

P1010104

01.09.2007 - campa

P1010109

01.09.2007 - campa

P1010116

01.09.2007 - campa

P1010118

01.09.2007 - campa

P1010120

01.09.2007 - campa

P1010122

01.09.2007 - campa

P1010129

01.09.2007 - campa

P1010132

01.09.2007 - campa

P1010140

01.09.2007 - campa

P1010143

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »