Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1469 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30582
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12569)

Video-Foto Galéria - Deň "D" po Záhorí

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Deň "D" po Záhorí

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 98.

28.04.2025 - gilbert

sídlo obchodného partnera

28.04.2025 - gilbert

prvá a druhá etapa dňa D

28.04.2025 - gilbert

železničné priecestie pri železničnej stanici Rohatec ešte na Morave

28.04.2025 - gilbert

Skalica hotel Svatá Ludmila I internet

28.04.2025 - gilbert

hotel Svatá Ludmila II

28.04.2025 - gilbert

hotel Svatá Ludmila III

28.04.2025 - gilbert

hotel Svatá Ludmila IV

28.04.2025 - gilbert

Skalica mesto I internet

28.04.2025 - gilbert

Skalica II

28.04.2025 - gilbert

železničná stanica Skalica I

28.04.2025 - gilbert

moto zamestnanca stanice

28.04.2025 - gilbert

GilWay na parkovisku pri koľajisku

28.04.2025 - gilbert

obchvat Skalice, tu som sa vracal späť do mesta na ten môj výjazd internet

28.04.2025 - gilbert

zo Skalice som šiel mimo ťahu kamiónov internet

28.04.2025 - gilbert

pri Mokrom Háji, napriek takmer zabudnutej ceste tu v 2018 zhavaroval motorkár internet

28.04.2025 - gilbert

motorka skončila v járku internet

28.04.2025 - gilbert

panoráma z návršia pri pretlakovej stanici plynu

28.04.2025 - gilbert

zvlnená krajina pod návrším

28.04.2025 - gilbert

zastal som pri niečom, čo bolo kedysi netradičným odpočívadlom

28.04.2025 - gilbert

škoda, že sveteľný smog mi bránil zaostriť do diaľky

28.04.2025 - gilbert

toto bol tiež nehodový úsek, havária v roku 2022

28.04.2025 - gilbert

úsek za Radošovcami vyhliadková lavička pri Smrdákoch internet

28.04.2025 - gilbert

maxilavička pre početné sklupiny internet

28.04.2025 - gilbert

monumentálny kríž pri obci Rybky pri Smrdákoch internet

28.04.2025 - gilbert

maxikríž hneď pri ceste pohľad k Skalici internet

28.04.2025 - gilbert

monumentálny Milléniový kríž pohľad k Senici internet

28.04.2025 - gilbert

Milleniový Kríž je pútnické miesto internet

28.04.2025 - gilbert

čerpačka Orlen v Senici pri Kauflande dávnejšie internet

28.04.2025 - gilbert

čerpačka Orlen Senica pri Kauflande I internet

28.04.2025 - gilbert

čerpačka Orlen Senica pri Kauflande II internet

28.04.2025 - gilbert

Senica mesto-internet

28.04.2025 - gilbert

Senica hlavná križovatka I internet

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »