Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2214 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29847
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Video-Foto Galéria - Hodvábnou cestou k pekelnej bráne

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Hodvábnou cestou k pekelnej bráne

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 73.

28.05.2018 - JOSE

takto rastie bavlna

28.05.2018 - JOSE

bavlna

28.05.2018 - JOSE

biela ako vata

28.05.2018 - JOSE

sme zamenili

28.05.2018 - JOSE

Samrakand hneď pri bazáre

28.05.2018 - JOSE

IMG 20170814 190213

28.05.2018 - JOSE

Samarkand

28.05.2018 - JOSE

Samarkand

28.05.2018 - JOSE

Samarkand

28.05.2018 - JOSE

Samarqand

28.05.2018 - JOSE

Samarqand

28.05.2018 - JOSE

Samarqand

28.05.2018 - JOSE

dezinfekcia po večeri

28.05.2018 - JOSE

oblasť Samarqand

28.05.2018 - JOSE

Buchara

28.05.2018 - JOSE

Buchara večer

28.05.2018 - JOSE

Buchara

28.05.2018 - JOSE

bočnými uličkami Buchary

28.05.2018 - JOSE

Miro a minaret - Buchara

28.05.2018 - JOSE

Medresa niečo ako vysoká škola moslimskej viery

28.05.2018 - JOSE

Vstup do Medresy - Buchara

28.05.2018 - JOSE

nádvorie Medresy - Buchara

28.05.2018 - JOSE

tankujeme

28.05.2018 - JOSE

rátame koľko načim na benzín

28.05.2018 - JOSE

IMG 7831 edit

28.05.2018 - JOSE

IMG 7867 edit

28.05.2018 - JOSE

kurdi, nie všetci :) ten v strede som ja

28.05.2018 - JOSE

IMG 7869 edit

28.05.2018 - JOSE

benzínka, Hole Petrol station

28.05.2018 - JOSE

zamieňame

28.05.2018 - JOSE

ranná Khiva

28.05.2018 - JOSE

Khiva

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »