ISSN 1336-6491 | Online: 2025 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29797
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - JOSE

Login: JOSE Offline

Ikona

Meno: JOSE Maslaňák (~47 rokov)
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Pokročilý jazdec, jazdím 20 rokov, ročne najazdím v priemere 10 kilometrov
Motorka: Yamaha Ténéré 700 2019
Mesto: Veľký krtíš, obeckov (Slovensko)
Čas registrácie: 12.04.2005 15:16
Posledne prihlásený: 19.02.2025 19:51

Niečo o sebe:

prvú motorku som mal ako 13 ročný, klasika ČZ 175 :-) po škole a vojne som zistil, že bez moto to nie je ono :-) takže tralalala
Postupom času som prišiel na to, že spoznávať svet na dvoch kolesách je krása a super relax z ktorého čerpám celý rok :-)

Jazdím rád aj za dobrou partiou na zrazy :-) či do prírody trochu off-road
ženatý s tou pani čo sedí na tej KLR :-) a spolu máme dcérky NINU a LINDU :-)

p.s. pre vaše stany :-) je moja záhrada vždy k dispozícii :-)

Štatistika

Foto člena:

Foto člena

Foto motorky:

Foto motorky

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.

14.11.2005 - JOSE Čitatelia: 47279 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki KLR 600 1987

Tak tú to sezónu som si zohnal a teda mal možnosť vyskúšať motorku japonskej značky KAWASAKI. Presnejšie ide o cestné enduro KAWASAKI KLR 600, rok výroby 1987.

 

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 7.

07.07.2018 - JOSE Čitatelia: 10581 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Hodvábnou cestou k pekelnej bráne

Naše cestovanie strednou Áziou pokračuje ďalej. Sme v Uzbekistane, kontrolu sme absolvovali do zdarného konca až po polnoci, ale plánovane. Zajtra doobeda by sme sa tam asi uvarili. Neplánovane ale spíme na okraji cesty, nebolo z čoho vyberať, takže spíme v akomsi šianci pri ceste.

 

05.05.2018 - JOSE Čitatelia: 11966 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

K čínskym hraniciam a potom pár dní popri Afganistane

Pred rokom v januári, keď bola kosa, že aj kone mrzli na zákrute a väčšina z nás sa hriala pri televíznej žiare telkáča, mi volá Miro MaAT, že či nejdeme v auguste do Ázie, presnejšie do tej strednej. Okuknúť Pamír, kúsok pokolobežkovať hodvábnu cestu a možno aj nakuknúť do Číny. Keď som doma totok povedal, tak na mňa všetci vypúlili oči ako v kreslenom filme. Také tie veľké čo spadnú skoro na zem. To, že sa opäť vyberiem na vandrovku doma aj čakali, ale že väčšina štátov končí na stan ich tak trochu zaskočilo.

 

22.04.2016 - JOSE Čitatelia: 17627 Strany: 4 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Turecko Gruzínske Adventure

Viete si predstaviť, že je piatok, hodina do fajrontu :) a už o chvíľu vyrážate na trojtýždňovú cestu Tureckom do Gruzínska !?

 

17.06.2014 - JOSE Čitatelia: 13202 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Burek Tour - Macedónsko 2013

Prečo práve Burek Tour nám bolo jasné už po pár dňoch. Na svedomí to majú asi tureckie krivé šable a ich dlhodobí pobyt, ktoré zanechali na Balkáne výraznú stopu. Miešalo sa náboženstvo, kultúra, aj u detvákov bola len mama istá, no a samozrejme aj kuchyňa, ktorá tu zanechala tento veľmi chutný a sýti pokrm.

 

18.02.2013 - JOSE Čitatelia: 16445 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Náš výlet po Balkáne 2012

Balkán. Miesto, kde sa už stáročia stretáva Kresťanstvo a Islam, miesto kde sa miešajú rôzne kultúry, národy a etniká, ktoré vo vzájomnej kombinácií vytvárajú akúsi vzácnu zmes korenia mne doposiaľ neznámej chuti. Tak prečo si ním neokoreniť život práve tento rok?

 

25.01.2012 - JOSE Čitatelia: 20771 Strany: 7 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Dobrodružné cestovanie naprieč Tureckom a Gruzínskom

Ak to tak spätne analyzujem, tak túžba navštíviť Turecko sa mi nebadane zahniezdila v hlave určite v momente, keď som niekde uvidel fotku Antiochovho pomníka na hore Nemrut Dag.

 

09.02.2011 - JOSE Čitatelia: 18445 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rumunsko 2010

„Do Rumunska?“ „Ty si sa musel zblázniť ?! Tak asi takéto boli prvé reakcie na môj oznam rodine a priateľom o tom kam sa chystám toto leto na motorke . V krátkosti som sa im snažil vysvetliť, že RO už dávno nie je taký divoký východ ako ho väčšina pozná, no stále neveriacky krútili hlavami, že kam sa to chcem vybrať a či mám všetky kolieska pohromade.

 

Zoznam členov aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »