ISSN 1336-6491 | Online: 1718 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Video-Foto Galéria - Honda CBR 1000F

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Honda CBR 1000F

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 46.

22.09.2004 - Awia

Odbočka z hlavného ťahu na Transilvánske alpy...

22.09.2004 - Awia

Portrét Dadi...

03.09.2004 - Awia

Medzi zákrutou 13 a 14

03.09.2004 - Awia

Zákruta číslo 2...

03.09.2004 - Awia

Otec ma prenasleduje...

03.09.2004 - Awia

Taho by som mohol obehnúť zvnútra, veď zákruta ešte len začína...

03.09.2004 - Awia

Takto ich beriem všetkých zvnútra :-)))

27.06.2004 - Awia

Dadi a bedo pred Dedinkami...

27.06.2004 - Awia

Pod Beckovom...

27.06.2004 - Awia

CBR-ka pod Kaštieľom

27.06.2004 - Awia

CBR-ka pred Kastieľom

08.06.2004 - bedo

Grossglockner Hochalpenstrasse - Edelweiss spitze (2577 m.n.m), CBR a ja na vrchole

08.06.2004 - bedo

Awia a Dadi  na Franz-Jozefs-Höhe, tu už začínalo naozaj pršať...

08.06.2004 - bedo

Pso. Di Falzárego (2117 m.n.m), tesne pod vrcholom

08.06.2004 - Awia

Pordoi Joch (2239 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Večerné Dolomity, niekde pri blúdení...

08.06.2004 - Awia

Klesanie z Stilfser-Jochu (Pso. Di Stelvio) (2758 m.n.m)

08.06.2004 - Awia

Penser-Joch (2211 m.n.m)

08.06.2004 - bedo

Spoločná foto pod Vršičom (1612 m.n.m) , pre zmenu chýba Jaro...

08.06.2004 - Awia

Po prehliadke Plitvíc, pripravujeme sa na cestu domov...

13.03.2004 - Awia

CBR-ka v novom šate...

03.06.2003 - Awia

Polovnicky zamok niekde v severnom madarsku...

03.06.2003 - Awia

CBR a VTR na Dobšinskej lúke...

03.06.2003 - Awia

Awia a CBR na Dobšinskom kopci...

03.06.2003 - Awia

Awia a CBR na Dobšinskom kopci...

01.04.2003 - Awia

Privítanie sezóny 2003 a rozlúčka so starou gumou.

12.02.2003 - Awia

Privítanie sezóny 2003 a rozlúčka so starou gumou.

30.10.2002 - Awia

Pohľad na ventilový rozvod CBR1000F, zadná vačka je vymontovaná rovnako ako aj napínak rozvodovej reťaze...

30.10.2002 - Awia

Privítanie sezóny 2003 a rozlúčka so starou gumou.

15.10.2002 - Awia

Vyzlečená CBR 1000F

13.09.2002 - Awia

Poľsko - večerné Tatry

13.09.2002 - Awia

CBR v akcii

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »