Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3247 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29830
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12202)

Video-Foto Galéria - Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 370.

22.01.2011 - Awia

Prestávka za Budapešťou - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Kúsok Francúzska - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Cesta do Španielska - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Cesta do Španielska - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Cesta do Španielska - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Cesta do Španielska - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Prístav Algeciras - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Na lodi do Maroka - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Na lodi do Maroka - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Na lodi do Maroka - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Smer Missour - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Smer Missour - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Smer Missour - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Smer Missour - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Smer Missour - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Smer Missour - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Smer Missour - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

VIDEO Pozri si video
Video: Zostrih Motoride Tour de Maroko 2011!

22.01.2011 - Awia

Smer Missour - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - Awia

Smer Missour - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

Chefchaouene  - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

Chefchaouene - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

pohorie Rif - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

pohorie Rif - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

pohorie Rif - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

pohorie Rif - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

pohorie Rif - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

pohorie Rif - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

Smer Col de Belkassem - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

Smer Col de Belkassem - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

Planina de Snab - Tour de Maroko 2011

22.01.2011 - awia

Planina de Snab - Tour de Maroko 2011

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »