ISSN 1336-6491 | Online: 1881 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)

Video-Foto Galéria - Lombardia a Slovinsko 2005

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Lombardia a Slovinsko 2005

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 51.

18.04.2006 - zeze

Alpská mototuristika sa nezaobíbe bez únavného presunu po diaľniciach

18.04.2006 - zeze

Hochsölden - na tomto zábere výškovú kótu vidno

18.04.2006 - zeze

Ľadovec v závere Ötztal-Areny už tiež čoraz ťažšie odoláva slnečným lúčom...

18.04.2006 - zeze

Ranné stúpanie na Timmelsjoch - svet patrí nám

18.04.2006 - zeze

Ani toto nie je fotomontáž: Timmelsjoch je krátko po ôsmej ráno ešte úplne ľudoprázdny

18.04.2006 - zeze

Timmelsjoch-klesanie do Talianska: hmly sa rozpustili až v spodnej polovici

18.04.2006 - zeze

Stilfserjoch-severná rampa: toľkokrát fotografované a stále fascinujúce serpentíny

18.04.2006 - zeze

Stilfserjoch - pohľad zo sedla na štvortisícovku Ortler. Aj tento záber je vždy a všade povinný

18.04.2006 - zeze

Klesanie zo Stilfserjochu do Bormia...svižne!

18.04.2006 - zeze

Passo Gávia - magické vrcholové pleso

18.04.2006 - zeze

Gávia - typické klesanie na juh

18.04.2006 - zeze

Gávia - pohľad na juh

18.04.2006 - zeze

Passo Campo Carlo Magno nad Madonnou di Campiglio - alebo golfové ihrisko vo výške takmer 1700m

18.04.2006 - zeze

Mestečko Ponte Caffaro na brehu jazera Idro. Označnený je hotel Albergo Pescatore

18.04.2006 - zeze

Krátky oddych v sedle Goletto Gaver

18.04.2006 - zeze

Úžasný svet medzi Goletto Gaver a Goletto di Cadino

18.04.2006 - zeze

Goletto di Cadino (1943m), pohľad na Passo di Croce Domini (1892m)

18.04.2006 - zeze

Klesanie z Croce Domini - Breno je až tááám dolu, pred nami snáď milión zákrut

18.04.2006 - zeze

Záver stúpania na Passo del Vivione. Po vynorení sa z 18 kilometrovej lesnej vykrúcačky sa ukazuje nielen pekná scenéria, ale zrejmá je aj "šírka" cesty

18.04.2006 - zeze

Človek nemusí vedieť po taliansky aby mu bolo jasné, čo ho čaká v prvej fáze klesania z Vivione na západ

18.04.2006 - zeze

Passo del Vivione - západná rampa

18.04.2006 - zeze

Passo del Vivione - západná rampa

18.04.2006 - zeze

Cesta medzi Croce Domini a Giogo della Bala: 8km vzrušenia a emócií akurát začína!

18.04.2006 - zeze

Cesta medzi Croce Domini a Giogo della Bala: záver stúpania na panoramatický traverz, v pozadí galéria záveru stúpania na Croce Domini

18.04.2006 - zeze

Cesta medzi Croce Domini a Giogo della Bala: motorkárske nebo

18.04.2006 - zeze

Cesta medzi Croce Domini a Giogo della Bala: opakované fotopauzy na tomto nádhernom kúsku sveta sú spontánne a emotívne

18.04.2006 - zeze

Giogo della Bala - pohľad na akúsi tajomnú základňu

18.04.2006 - zeze

Cesta z Golleto delle Crocette (2071m) na Passo di Maniva (1664m). V pozadí traverz Maniva-Passo del Dosso Alto (1725m)

18.04.2006 - zeze

Traverz Maniva-Dosso Alto. Aj D211A sa môže červenať

18.04.2006 - zeze

Serpentíny Passo del Maré, 1000 výškových metrov pod nami sa zelenie jazero Idro

18.04.2006 - zeze

Takto vyzerajú serpentíny na Passo del Maré zblízka, sedlo je až na horizonte

18.04.2006 - zeze

Passo del Maré ešte raz... nemôžem sa tých spomienok nabažiť

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »