Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3215 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29837
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Video-Foto Galéria - Maroko na ľahkých endurách

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Maroko na ľahkých endurách

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 92.

27.12.2017 - matus

Logo našej cesty

27.12.2017 - matus

Nočný Tetouan

27.12.2017 - matus

Hotel v Tetouane

27.12.2017 - matus

Zeleň vo vnútrozemí, taký je sever Maroka

27.12.2017 - matus

Voda

27.12.2017 - matus

Pre istotu si pomáhame

27.12.2017 - matus

Jama - po meteorite?

27.12.2017 - matus

Cédrové lesy

27.12.2017 - matus

Postupne sa presúvame na juh

27.12.2017 - matus

Za osadou bol pekný výjazd

27.12.2017 - matus

Prvé bývanie nadivoko

27.12.2017 - matus

Kerrouchen - hlavná trieda

27.12.2017 - matus

Raňajky v Kerrouchen. Mám diétu - chleba a cola.

27.12.2017 - matus

Deti sú zvedavé na svoje fotografie

27.12.2017 - matus

Park Cirque de Jaffar

27.12.2017 - matus

Cirque de Jaffar

27.12.2017 - matus

Cirque de Jaffar

27.12.2017 - matus

Cirque de Jaffar

27.12.2017 - matus

Cirque de Jaffar - záverečné stúpanie

27.12.2017 - matus

Nížina za Atlasom

27.12.2017 - matus

Erg Chebbi

27.12.2017 - matus

Výhľad z hotelovej izby

27.12.2017 - matus

Zjavne sme boli nadšení, že nás na dune navštívil obchodník :)

27.12.2017 - matus

Príprava na Sandrally?

27.12.2017 - matus

Niekto sa zahrabe predným...

27.12.2017 - matus

...niekto zasa zadným.

27.12.2017 - matus

Čaj v Ali el Cojo

27.12.2017 - matus

Skúšame nájsť cestu ďalej

27.12.2017 - matus

Slnko je kolmo nad obzorom, tiene miznú

27.12.2017 - matus

Maroko na ľahkých endurách

27.12.2017 - matus

Roman s Rišom tiež horia

27.12.2017 - matus

Hľadáme tieň kde sa dá

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »