ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Moto Miss

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 30.

14.05.2009 - Kamo7

Co dodat ? Najkrasie stvorenie na dvoch kolesach.

01.08.2006 - Erika

Erika

01.08.2006 - Soňa

Soňa

01.08.2006 - Ivanka

Ivanka

01.08.2006 - Alexandra

Alexandra

01.08.2006 - Tinka

Tinka

31.07.2006 - Domina

,,Pozvánka,, od Dominy

31.07.2006 - Awia

Lucia

25.07.2006 - Awia

Helenka

25.07.2006 - Awia

Dominika z Myjavy

08.08.2005 - Awia

Jana

08.08.2005 - Awia

Soňa

08.08.2005 - Awia

Gabika

08.08.2005 - Awia

Ivana

08.08.2005 - Awia

Denisa - Dračica

01.08.2005 - Awia

Monika, 19. rokov, Ilava

01.08.2005 - Awia

Veronika

31.07.2005 - Awia

Silvia

28.07.2005 - Awia

Janka

28.07.2005 - Awia

Lucy

27.07.2005 - Awia

Ivana

25.07.2005 - Awia

Erika

19.07.2005 - Jura

...záhoráčka...

11.07.2005 - Awia

Renáta (Vrútky)

07.07.2005 - Awia

Janka

07.07.2005 - Awia

Miška

06.07.2005 - Awia

Izabela

06.07.2005 - Awia

Terka

06.07.2005 - Awia

Hana

28.06.2005 - Awia

Vlastička – čierna vdova (Košice)

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »