Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3363 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)

Video-Foto Galéria - Na V-Strome cez Európu na Saharu a späť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Na V-Strome cez Európu na Saharu a späť

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 68.

23.09.2017 - Bomir

Jeden z prvých záberov v Maroku

23.09.2017 - Bomir

Lacnejší hotel v meste Féz

23.09.2017 - Bomir

Medina v meste Féz

23.09.2017 - Bomir

Marocká vlajka

23.09.2017 - Bomir

Medresa ,  škola svätého písma

23.09.2017 - Bomir

Strašidelná starobylá medina vo Féz okolo polnoci

23.09.2017 - Bomir

Starobylá medina vo Féz okolo polnoci

23.09.2017 - Bomir

mesto Féz

23.09.2017 - Bomir

niekde po ceste...

23.09.2017 - Bomir

popri ceste do Marrakesh...

23.09.2017 - Bomir

V horách Vysokého atlasu

23.09.2017 - Bomir

Domáca špecialita Tajine

23.09.2017 - Bomir

Medina Marrakesh

23.09.2017 - Bomir

Medina Marrakesh

23.09.2017 - Bomir

Medina Marrakesh

23.09.2017 - Bomir

Marrakesh

23.09.2017 - Bomir

Námestie Jema el-Fna, Marakéš

23.09.2017 - Bomir

Námestie Jema el-Fna, Marakéš

23.09.2017 - Bomir

Maročania sa neradi fotia

23.09.2017 - Bomir

Marrakesh2

23.09.2017 - Bomir

coffe time

23.09.2017 - Bomir

Medina Marrakesh

23.09.2017 - Bomir

Korenie

23.09.2017 - Bomir

Nočný Marrakesh

23.09.2017 - Bomir

opäť vo Vysokom Atlase

23.09.2017 - Bomir

Vysoký Atlas

23.09.2017 - Bomir

Vysoký Atlas2

23.09.2017 - Bomir

Kozi a ovse na prechádzke

23.09.2017 - Bomir

Jedna z oáz pod Vysokým Atlasom

23.09.2017 - Bomir

Dedinka na kopci

23.09.2017 - Bomir

Stále v kopcoch_ Anti Atlas

23.09.2017 - Bomir

Ďalšia zrúcanina

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »