ISSN 1336-6491 | Online: 2329 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Video-Foto Galéria - Prvé dojmy z výstavy Mondial du deux roues 2007 v Paríži

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Prvé dojmy z výstavy Mondial du deux roues 2007 v Paríži

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 84.

29.09.2007 - Cacao

Mondial du deux roues 2008, Paríž

29.09.2007 - Cacao

Mondial du deux roues 2008, Paríž

29.09.2007 - Cacao

Honda 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda XL 700 V Transalp 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda XL 700 V Transalp 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda XL 700 V Transalp 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda XL 700 V Transalp 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda XL 700 V Transalp 2008 v turistickej výbave

29.09.2007 - Cacao

Honda XL 700 V Transalp 2008 v turistickej v8bave

29.09.2007 - Cacao

Honda XL 700 V Transalp 2008

29.09.2007 - Awia

Honda XL 700V Transalp 2008

29.09.2007 - Awia

Honda XL 700V Transalp 2008

29.09.2007 - Awia

Honda XL 700V Transalp 2008

29.09.2007 - Awia

Honda XL 700V Transalp 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda CBR 1000 RR Fireblade 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda CBR 1000 RR Fireblade 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda CBR 1000 RR Fireblade 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda CBR 600 RR 2008 vo farbách Hannspree

29.09.2007 - Cacao

Honda CBR 1000 RR 2008

29.09.2007 - Cacao

Honda CBF 600 S 2008

29.09.2007 - Cacao

Rôzne úpravy Horneta

29.09.2007 - Cacao

Honda E4-01

29.09.2007 - Cacao

Honda Griffon

29.09.2007 - Cacao

Prototyp Honda CBR 1100 XX Superblackbird s variabiln8m vypínaním valcov

29.09.2007 - Cacao

Schéma fungovania motora prototypu Hondy CBR 1100 XX Superblackbird s variabiln8m vypínaním valcov

29.09.2007 - Cacao

Honda Rune

29.09.2007 - Cacao

Haydenova víťazná RC 212 V

29.09.2007 - Cacao

Yamaha 2008

29.09.2007 - Cacao

Yamaha 2008

29.09.2007 - Cacao

Yamaha XT 660 Z Tenere 2008

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »