Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1786 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29797
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)

Video-Foto Galéria - Septembrové pasobranie 2007

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Septembrové pasobranie 2007

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 117.

17.01.2008 - Zephyr

Sölkpass-sedlo

17.01.2008 - Zephyr

Stúpanie na Flattnitzer Höhe

17.01.2008 - Zephyr

Západná rampa Sella Nevea - výhľad do doliny

17.01.2008 - Zephyr

Aj takéto lahôdky čakajú na západnej strane Sella Nevea

17.01.2008 - Zephyr

Spevnené svahy západnej rampy Sella Nevea

17.01.2008 - Zephyr

Val Aupa, tesne za Sella Cereschiatis

17.01.2008 - Zephyr

Klesanie z Val Aupa do Pontebby

17.01.2008 - Zephyr

Chata v sedle Cason di Lanza

17.01.2008 - Zephyr

Pohľad na východ zo sedla Cason di Lanza

17.01.2008 - Zephyr

Klesanie z Cason di Lanza na juh, Paularo v doline

17.01.2008 - Zephyr

Tunel v klesaní z Cason di Lanza do Paulara pôsobí vo vnútri drsným dojmom

17.01.2008 - Zephyr

Prekvapenie v klesaní z Cason di Lanza do Paulara

17.01.2008 - Zephyr

Klesanie zo zahmleného Monte Paulara

17.01.2008 - Zephyr

Za pekného počasia by mohla cesta na Monte Paularo ponúknuť pekné výhľady

17.01.2008 - Zephyr

Paluzza v doline ako na dlani

17.01.2008 - Zephyr

Monte Zoncolan,výhľad na juhozápad

17.01.2008 - Zephyr

Monte Zoncolan, tentokrát na severozápad

17.01.2008 - Zephyr

Osvetlenie v tuneloch pod Monte Zoncolanom ubralo na ich dobrodružnosti

17.01.2008 - Zephyr

Úchvatná dolina s Ampezzom, pohľad z jednej zo zátačiek výjazdu na Passo di Pura

17.01.2008 - Zephyr

Miestami vlhký tunel, ústiaci na priehradnom múre Laga di Sauris

17.01.2008 - Zephyr

Lago di Sauris aj so svojou tyrkysovou vodou

17.01.2008 - Zephyr

Lago di Sauris s dvojtisícovými štítmi v pozadí

17.01.2008 - Zephyr

Priehradný múr Laga di Sauris, lepšie povedané jeho horná tretina

17.01.2008 - Zephyr

Sella di Razzo

17.01.2008 - Zephyr

Passo Cibiana-sedlo, jedno z mála miest, kde má zmysel fotiť

17.01.2008 - Zephyr

Passo Cibiana, západná strana sedla

17.01.2008 - Zephyr

Forcella Staulanza, v mnohom podobná Passo Ciabana

17.01.2008 - Zephyr

Rozprávková Selva di Cadore pod Passom Giau

17.01.2008 - Zephyr

Stúpame na Passo Giau od juhozápadu

17.01.2008 - Zephyr

Pohľad zo sedla Passo Giau smerom ku Cortine

17.01.2008 - Zephyr

Klasický pohľad z Falzarega na východ

17.01.2008 - Zephyr

Skalný masív nad Arabbou je vskutku impozantný

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »