Anketa:
Video-Foto Galéria - Stunts alebo čo dokážu kaskadéri...
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 48.
18.01.2006 - lakyluk
10.11.2005 - Awia
09.11.2005 - Awia
08.11.2005 - Awia
12.09.2005 - DrTic
Pozri si video
09.09.2005 - ease1
06.09.2005 - FaDe
23.08.2005 - Awia
Pozri si video
27.05.2005 - Furby
01.03.2005 - vmax
27.02.2005 - vmax
06.12.2004 - pallika777
03.12.2004 - pallika777
14.06.2004 - Vidicon
07.06.2004 - ajka
05.04.2004 - madmax
Pozri si video
28.03.2004 - TRX850
23.01.2004 - lakyluk
23.01.2004 - lakyluk
12.12.2003 - TTom
12.12.2003 - TTom
12.12.2003 - TTom
27.08.2003 - ajka
20.06.2003 - RAdo
Pozri si video
25.02.2003 - ajka
14.02.2003 - ajka
04.12.2002 - Awia
Pozri si video
03.12.2002 - Awia
04.09.2002 - Awia
Pozri si video
22.07.2002 - maco
15.04.2002 - Awia
06.03.2002 - Awia
Pozri si video
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Ostatné GalérieNové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






