Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4243 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)

Video-Foto Galéria - Ukrajinské sérum pravdy a rumunský punker

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ukrajinské sérum pravdy a rumunský punker

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 61.

25.01.2012 - Mitja

Ďalšia nálepka do série

25.01.2012 - Mitja

Slavova MZ-ka potrebuje poláskať

25.01.2012 - Mitja

Upršané ráno pod horou Runa

25.01.2012 - Mitja

Sedlo Volovec

25.01.2012 - Mitja

Pred Mižgiriou

25.01.2012 - Mitja

Mižgiria

25.01.2012 - Mitja

Sedlo nad Sinevirom

25.01.2012 - Mitja

Moja nabalená Suzka

25.01.2012 - Mitja

Nad Sinevirom

25.01.2012 - Mitja

Konzervovaný vzduch Karpát

25.01.2012 - Mitja

Za úplatok po 5 hrivien sa chlapci so mnou vyfotili

25.01.2012 - Mitja

Jojo brodí

25.01.2012 - Mitja

Koločava

25.01.2012 - Mitja

Pijaný Sťopa nás volá k sebe na nocľah

25.01.2012 - Mitja

Koločava

25.01.2012 - Mitja

Priehrada pod Koločavou

25.01.2012 - Mitja

Pod Koločavou

25.01.2012 - Mitja

Pestrá dopravná škála

25.01.2012 - Mitja

Solotvino

25.01.2012 - Mitja

Janko, Slavo a Vlado smerujú domov

25.01.2012 - Mitja

A my ideme do kopcov

25.01.2012 - Mitja

Mazľavé blatá na ceste do Kalini

25.01.2012 - Mitja

Mazľavé blatá na ceste do Kalini

25.01.2012 - Mitja

Vyváľaná som ako čuník

25.01.2012 - Mitja

Ráno v sedle

25.01.2012 - Mitja

Sušiareň s luxusným výhľadom

25.01.2012 - Mitja

Raňajky

25.01.2012 - Mitja

Raňajky

25.01.2012 - Mitja

Pokračujeme, kde sme včera prestali

25.01.2012 - Mitja

Pokračujeme, kde sme včera prestali

25.01.2012 - Mitja

Konečne sucho

25.01.2012 - Mitja

A sme v Kalini

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »