Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 922 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31462
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18415)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (13047)

Video-Foto Galéria - Výlet na Dobrú Vodu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výlet na Dobrú Vodu

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 97.

Včera - gilbert

cesta cez Budmerice do Doľan

Včera - gilbert

železničný podjazd v Šenkviciach

Včera - gilbert

za chrbátom fotografa je cesta na Vištuk

Včera - gilbert

pri šenkvickej priehrade

Včera - gilbert

pred majerom Fajdál  na pravo kedysi odbočovala repná železnička Šenkvice-Fajdal-Silárd

Včera - gilbert

na jej mieste je opustený čeršňový sad

Včera - gilbert

teleso bývalej železničky je hranicou chotárov so starým čerešňovým sadom

Včera - gilbert

medzi vinohradmi je monument Elesko

Včera - gilbert

na pravo od kostolíka vo Vištuku je skratka do Budmeríc

Včera - gilbert

pútač na motopub Doľany za Štefanovou

Včera - gilbert

kaplnka na návrší medzi Štefanovou a Doľanmi

Včera - gilbert

pohľad na Štefanovú

Včera - gilbert

pohľad na prístupovú cestu cestu  ku kaplnke

Včera - gilbert

pohľad na Doľany.

Včera - gilbert

symbolický cintorín padlým vo vojnách

Včera - gilbert

spojka medzi Častou a Štefanovou I

Včera - gilbert

spojka medzi Častou a Štefanovou II

Včera - gilbert

vinohrady nad cestou zo Štefanovej do Doľan

Včera - gilbert

v diaľke dedinka Dlhá

Včera - gilbert

trasa z Doľan s obchvatom Smoleníc

Včera - gilbert

skratka medzi Hor. Orešanmi a Suchou nad Parnou cez polia a vinohrady do Bolerázu

Včera - gilbert

poľná cesta vedúca do Suchej n Parnou

Včera - gilbert

za huštinou majer okolo ktorého som prefrčal

Včera - gilbert

pristavil som sa pri posede

Včera - gilbert

cesta do lesa

Včera - gilbert

pohľad späť k majeru, ktorý slúži okrem iného ako veľkosklad stavebnín

Včera - gilbert

pole repky olejnačky so smolenickým zámkom v pozadí

Včera - gilbert

niečo tu schádza

Včera - gilbert

poľná cesta k Bolerázu

Včera - gilbert

za repkou Boleráz

Včera - gilbert

v diaľke Trstín

Včera - gilbert

stretnutie crossových približovadiel

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »