ISSN 1336-6491 | Online: 2446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Video-Foto Galéria - Výstava Motocykel 2005, Bratislava

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výstava Motocykel 2005, Bratislava

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 49.

15.03.2005 - Herghott

Zátišie s Harleymi

15.03.2005 - Herghott

Ducati 999S

15.03.2005 - Herghott

Toto nevidno každý deň - Benelli Tornado Tre 900 RS

15.03.2005 - Herghott

Pracovná doska na Benelli TnT 1130

15.03.2005 - Herghott

BMW ReVamp, úprava od Touratech

15.03.2005 - Herghott

Ducati 749

15.03.2005 - Herghott

Ducati Multistrada 1000

15.03.2005 - Herghott

Prdelka Ducati 999S

15.03.2005 - Herghott

Krásna technika Ducati 999S

15.03.2005 - Herghott

Skromné pracovisko vodiča so sériovým tlmičom riadenia na Benelli Tornado Tre 900 RS

15.03.2005 - Herghott

Benelli TnT 1130

15.03.2005 - Herghott

Spoznal by si v tomto Suzuki TL 1000? Upravil ju Ďuriš.

15.03.2005 - Herghott

Ural

15.03.2005 - Herghott

KTM Duke

15.03.2005 - Herghott

Závodný stroj KTM 125 FRR

15.03.2005 - Herghott

KTM LC8 (950 Adventure)

15.03.2005 - Herghott

KTM zátišie

15.03.2005 - Herghott

Toto vidí Alex Barros keď ide MotoGP

15.03.2005 - Herghott

Originálna Honda RCV Alexa Barrosa

15.03.2005 - Herghott

Krásne zjazdená guma na neznámej Yamahe

15.03.2005 - Herghott

KTM LC8 (950 Adventure S)

15.03.2005 - Herghott

Brzdy na Barrosovej RCV-čke

15.03.2005 - Herghott

Mototrenažér v stánku Hondy. Jazda na ňom má ďaleko od skutočnosti.

15.03.2005 - Herghott

Stánok Ducati

15.03.2005 - Herghott

Obnažená spojka na Barrosovej RCV-čke

15.03.2005 - Herghott

Barrosova RCV - jedna holá rúra hore, druhá dole

15.03.2005 - Herghott

Honda CB 1300 SA

15.03.2005 - Herghott

Neznáma Yamaha

15.03.2005 - Herghott

Jediný a osamelý zástupca rady GSX-R v stánku Suzuki

15.03.2005 - Herghott

Benelli TnT 1130. Keď padne na bok, chladič je mŕtvy.

15.03.2005 - Herghott

Ducati Multistrada 1000

15.03.2005 - Herghott

Buell Lightning XB 12 S

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »