Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)

Video-Foto Galéria - Veteránske galérie na Morave 2 - Múzeum Lesná u Znojma

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Veteránske galérie na Morave 2 - Múzeum Lesná u Znojma

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 43.

21.10.2014 - gilbert

Múzeum Motocyklov v obci Lesná

21.10.2014 - gilbert

leták Múzeum Lesná

21.10.2014 - gilbert

na pútači excelovala časť výpravy

21.10.2014 - gilbert

Zrejme by boli doma N°I

21.10.2014 - gilbert

vstupenka veteran múzeum Lesná

21.10.2014 - gilbert

motocykle priamo v reštaurácii

21.10.2014 - gilbert

Jawa 500 OHC po dôslednej renovácii

21.10.2014 - gilbert

moped Jawa Robot

21.10.2014 - gilbert

motokolo ČZ

21.10.2014 - gilbert

Jawa Rumpál

21.10.2014 - gilbert

špičkový model S11

21.10.2014 - gilbert

dve varianty Stadiona S 11

21.10.2014 - gilbert

sekcia športových moto

21.10.2014 - gilbert

sekcia ČZ

21.10.2014 - gilbert

predvojnové modely v klasickej čiernej

21.10.2014 - gilbert

modernejší typ

21.10.2014 - gilbert

magnet pre oči anglický Norton

21.10.2014 - gilbert

z každého rožku trošku

21.10.2014 - gilbert

druhá hala s produktami z Považia

21.10.2014 - gilbert

Jenosedadláky  rôznych modelov v rôznom stave

21.10.2014 - gilbert

naj slovenský cesťák Roadster 90

21.10.2014 - gilbert

Jednosedadlák s reumaplechmi

21.10.2014 - gilbert

prvý Pionier Jednohrb v tretej miestnosti

21.10.2014 - gilbert

unikátny bicykle na bicyklebal

21.10.2014 - gilbert

Velorex v tej istej prechodnej miestnosti

21.10.2014 - gilbert

nákladná rikša Zundapp v predsieni do starej stodoly

21.10.2014 - gilbert

hala s kývačkami z povojnových rokov

21.10.2014 - gilbert

takmer unifikované kývačky Jawa ČZ

21.10.2014 - gilbert

kývačky z iného pohľadu

21.10.2014 - gilbert

vrcholný okapotovaný model národnej rady

21.10.2014 - gilbert

zahraničná okapotovaná mladica

21.10.2014 - gilbert

iné československé mladice Jawa

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »