Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2263 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)

Video-Foto Galéria - Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 70.

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Poľská hmla

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Poľská hmla

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - pripravená na cestu na sever

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - pripravená na cestu na sever

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - AirHawk

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Litovská hranica

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - pumpa v Lotyšsku, 7l benzínu za 10 EUR, nechcel mi vydať

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Rusko, aj tak vyzerajú nové cesty

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Petrohrad Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Keď maš prazdnu nádrž, takáto značka nepoteší

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Riešenie palivovej krízy

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Riešenie palivovej krízy

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Ruský vidiek

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - pumpa v Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Polárny kruh

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - pohorie Chibiny Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - pohorie Chibiny Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - pohorie Chibiny Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - pohorie Chibiny Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - pohorie Chibiny Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - pohorie Chibiny Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - jedno z tisíc jazier za polárnym kruhom

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Murmansk, Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Murmansk, Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Murmansk, Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Murmansk, Rusko

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - ruská tajga

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - ruská tajga

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - vodopád v Nórsku

04.12.2009 - Awia

 Kawasaki KLX 250 - Nórsko

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »