ISSN 1336-6491 | Online: 1178 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30912
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18175)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12737)

Video-Foto Galéria - Záverečná trasa dňa D

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Záverečná trasa dňa D

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 75.

15.05.2025 - gilbert

mapka tretej etapy cesty domov

15.05.2025 - gilbert

rázne na Brezovú pod Bradlom

15.05.2025 - gilbert

malá zastávka pri hospodárskych veteránoch

15.05.2025 - gilbert

na konci dediny aj s rančom

15.05.2025 - gilbert

pre kone som bol nezaujímavý

15.05.2025 - gilbert

mali dosť veľký výbeh

15.05.2025 - gilbert

rozhľadňa trochu od cesty internet

15.05.2025 - gilbert

Brezová na starej pohľadnici aj s továrničkou na spracovanie koží internet

15.05.2025 - gilbert

súčasný, no neidentifikovaný pohľad na Brezovú internet

15.05.2025 - gilbert

továrnička na spracovanie koží z Brala 2015

15.05.2025 - gilbert

starý pioniersky tábor, možno ešte funkčný internet

15.05.2025 - gilbert

Brezová z iného pohľadu súčasnosť internet

15.05.2025 - gilbert

historické foto s moto internet

15.05.2025 - gilbert

dohodnuté stretnutie s Pepinom125 v Brezovej Pod Bradlom

15.05.2025 - gilbert

koľajnice až na vrchol Mohyly

15.05.2025 - gilbert

výstup na Bradlo 1968

15.05.2025 - gilbert

pri veteránskej akcii S motorákom za Štefánikom

15.05.2025 - gilbert

spoločné foto kokoľajového a cestného veterána

15.05.2025 - gilbert

Hradište pod Vrátnom mlyn

15.05.2025 - gilbert

mlyn aj s ubytovaním

15.05.2025 - gilbert

malé hospodárstvo

15.05.2025 - gilbert

Hradište pod Vrátnom blízko stanice

15.05.2025 - gilbert

kaštieľ Jablonica internet

15.05.2025 - gilbert

starý železničiarsky domček

15.05.2025 - gilbert

rozlúčka s Jablonicou internet

15.05.2025 - gilbert

už celkom dole sa prerába na viacprúdovú komunikáciu

15.05.2025 - gilbert

cesta na Bielu Horu internet

15.05.2025 - gilbert

na úseku boli dva semafóry internet

15.05.2025 - gilbert

úsek je v rekonštrukcii na strane od Jablonice internet

15.05.2025 - gilbert

ešte na strane od Jablonice mal v roku 2024 motorkár nehodu

15.05.2025 - gilbert

na strane od Trstína sa nepracovalo

15.05.2025 - gilbert

kameňolomy v Trstíne na ceste z Bielej Hory

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Motozem

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »