ISSN 1336-6491 | Online: 1687 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31051
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18244)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12807)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2015 – 9. etapa - Iquique - Calama - Rodrigues najrýchlejší, naši si polepšujú celkovo 5. Svitko 9. Jakeš!

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 37.

13.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 - 9. etapa - INFO ZO VEČERA po 9. etape (01:00 nášho času):Je 21.00 a akurát sme dorobili servis motorky. Máme hotovo a ideme si ľahnúť. Dnes na mašine nebolo veľa roboty:). Zajtra je na programe znovu maratónska etapa. Števa ráno znovu vyobliekame, lebo pôjdu cez 4900 m.n.m a dnes tam namerali -7°C. Dobrú noc

13.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 - 9. etapa - Čerstvé info od Maroša:  Števo takto Štartoval do hôr. My čakáme v kolóne v bivaku na zaplombovanie auta. Cez hranice sa nesmú prevážať niektoré potraviny a produkty. Len nechápem prečo tu na to dali len dvoch colníkov! Je Kosa! Len tri stupne ráno.  Máme 702 km dnes, ozvem sa až z Argentíny...

13.01.2015 - Ivan Jakeš fanklub

Dakar 2015 - 9. etapa - Ivan Jakeš: "Dnes velke teplo a prach, predbehol som 20 motoriek, fakt sa strasne prasilo. Viac sa nedalo, jeden Wpoint som hladal , motal som sa tam asi 12km , nastastie, nasiel som ho. Skoda, ze som ho nedal na šupu, jednoducho nejde karta. Ideme dalej."

13.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 – 9. etapa - Ivan Jakeš a Nasser Al Attiyah

13.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 – 9. etapa - Laia Sanz - Honda
Dakar 2015 – 9. etapa - Laia...

13.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 – 9. etapa - Laia Sanz - Honda
Dakar 2015 – 9. etapa - Laia...

13.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 – 9. etapa - Joan Barreda Bort - Honda

13.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 – 9. etapa - Joan Barreda Bort - Honda
Dakar 2015 – 9. etapa - Joan...

13.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 – 9. etapa - Paolo Goncalves - Honda
Dakar 2015 – 9. etapa - Paolo...

13.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 – 9. etapa - Jeremias Israel  - Honda

13.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 – 9. etapa - Laia Sanz - Honda

13.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 – 9. etapa - Pizzolito - Honda

13.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 – 9. etapa - Helder Rodrigues - Honda

13.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 – 9. etapa - Marc Coma - KTM
Dakar 2015 – 9. etapa - Marc...

13.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 – 9. etapa - Ruben Faria - KTM

13.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 – 9. etapa - JAKUB PRZYGONSKI (POL) - KTM
Dakar 2015 – 9. etapa - JAKUB...

13.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 – 9. etapa - Toby Price - KTM

13.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 – 9. etapa - Marc Coma - KTM
Dakar 2015 – 9. etapa - Marc...

13.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 – 9. etapa - Walkner - KTM

13.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 – 9. etapa - Marc Coma - KTM
Dakar 2015 – 9. etapa - Marc...

13.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 – 9. etapa - Marc Coma - KTM

13.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 – 9. etapa - Ruben Faria - KTM
Dakar 2015 – 9. etapa - Ruben...

13.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 – 9. etapa

13.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 – 9. etapa

13.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 – 9. etapa

13.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 – 9. etapa

13.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 – 9. etapa

13.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 – 9. etapa

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Motozem

indien-demo-zv-05-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »