ISSN 1336-6491 | Online: 1972 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2017 – 2. etapa po penalizáciách - Svitko 6, Jakeš 17, do čela ide Price - Resistencia - San Miguel de Tucumán

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 19.

03.01.2017 - © Red Bull Media House

Štefan Svitko - Dakar 2017 – 2. etapa
Štefan Svitko - Dakar 2017 –...

03.01.2017 - © Red Bull Media House

Štefan Svitko - Dakar 2017 – 2. etapa
Štefan Svitko - Dakar 2017 –...

03.01.2017 - Husqvarna.press

Pablo Quintanilla - 2. etapa - Dakar 2017
Pablo Quintanilla - 2. etapa -...

03.01.2017 - Husqvarna.press

Renet - 2. etapa - Dakar 2017

03.01.2017 - KTM.press

Sam Sunderland KTM 450 RALLY Dakar 2017 – 2. etapa

03.01.2017 - KTM.press

Toby Price KTM 450 RALLY Dakar 2017 – 2. etapa
Toby Price KTM 450 RALLY Dakar...

03.01.2017 - KTM.press

Toby Price KTM 450 RALLY Dakar 2017 – 2. etapa

03.01.2017 - KTM.press

Laia Sanz KTM 450 RALLY Dakar 2017 – 2. etapa
Laia Sanz KTM 450 RALLY Dakar 2017...

03.01.2017 - KTM.press

Sam Sunderland KTM 450 RALLY Dakar 2017 – 2. etapa
Sam Sunderland KTM 450 RALLY Dakar...

03.01.2017 - KTM.press

Matthias Walkner KTM 450 RALLY Dakar 2017 – 2. etapa

03.01.2017 - KTM.press

Laia Sanz KTM 450 RALLY Dakar 2017 – 2. etapa
Laia Sanz KTM 450 RALLY Dakar 2017...

03.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

19 LAIA SANZ  - KTM KTM RACING TEAM - 2. etapa - Dakar 2017

03.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

01 TOBY PRICE - KTM RED BULL KTM FACTORY TEAM - 2. etapa - Dakar 2017

03.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

23 XAVIER DE SOULTRAIT  - YAMAHA VILTAIS RACING TEAM HFP - 2. etapa - Dakar 2017

03.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

12 JUAN PEDRERO GARCIA - SHERCO TVS SHERCO TVS RALLY FACTORY - 2. etapa - Dakar 2017

03.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

45 ONDREJ KLYMCIW  - HUSQVARNA KLYMCIW RACING - 2. etapa - Dakar 2017

03.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

09 RICKY BRABEC  - HONDA MONSTER ENERGY HONDA TEAM - 2. etapa - Dakar 2017

03.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

11 JOAN BARREDA BORT  - HONDA MONSTER ENERGY HONDA TEAM - 2. etapa - Dakar 2017

03.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

47 JOSE JULIAN KOZAC - KTM JULIAN KOZAC RALLY TEAM - 2. etapa - Dakar 2017

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »