ISSN 1336-6491 | Online: 961 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31680
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18512)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13168)

Video-Foto Galéria - Show Bikes alebo kreativita bez hranc...

| 1 2 3 4 5 |

Zobrazujem obrázky 33 až 64 z cekového počtu: 145.

14.03.2006 - GaST

Rezerva sa vždy zíde?!

03.03.2006 - klinec

Honda Rune

24.02.2006 - FaDe

Ako vravi Russell Mitchell: "The American custom bike industry does not seem to include the word tough".<br />
<br />
No a toto je jeho "industrial style"... ;o)<br />
<br />
Zdroj: <a href="http://www.exilecycles.com/" onclick="window.open(this.href); return false;">www.exilecycles.com/</a>

04.02.2006 - Killbydeath

to je kus...

17.01.2006 - Harly

blízka budúcnosť?

16.01.2006 - janny

blízka budúcnosť?

23.11.2005 - jirkolala

Motorka pre pivarov

23.11.2005 - ARN4509

Kreativita bez hraníc...<br />
Created by <a href="http://www.todddaniele.com" onclick="window.open(this.href); return false;">www.todddaniele.com</a>

31.10.2005 - astacus

Zaujímavá motorka BOSS HOSS s výkonom 672 koní.

26.09.2005 - DrTic

Maximálne pohodlný človek...

14.09.2005 - FaDe

Kde je hranica medzi komixom a realitou?<br />
<br />
Ak je kreslený komix umeleckým výtvorom, musí byť aj jeho zhmotnenie nazývané umeleckým dielom...

07.09.2005 - gerat

Milovaný stroj

18.08.2005 - Killbydeath

xe

16.08.2005 - Scarp

Čo dokážu frajeri...

06.07.2005 - majozx9r

aj takto to moze dopadnut

20.06.2005 - Indy

zaujimavé..

08.06.2005 - Killbydeath

Show Bikes alebo kreativita bez hraníc...

11.04.2005 - Killbydeath

cbr 900

18.03.2005 - Killbydeath

.xe.

06.01.2005 - Stanley

Už som videl na motorke všeličo, ale dve prasata ???

18.11.2004 - manana

...a po havárii možno zjesť !

10.11.2004 - manana

Kawasaki opať na čele pelotónu

08.11.2004 - manana

Toto je skutocny pravy chopper!

28.10.2004 - ajka

Trike Hot Rod

08.10.2004 - copy

Poďme spolu lietať...

08.10.2004 - danielo

Motosvadba

08.10.2004 - danielo

Moto svadba

05.10.2004 - Pietro

JAZZ

05.10.2004 - jawa

Skušam rovnováhu s mojou jawkou. Naštastie ma nezhodila. :-)

05.10.2004 - Cistic

Red vs. Chrom

04.10.2004 - ZEPHYR750

KAWASAKI ZEPHYR 750 D

04.10.2004 - Sani

My.

 

| 1 2 3 4 5 |

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »