ISSN 1336-6491 | Online: 1106 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30075
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17752)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12323)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Inzercia -

Vyber rubriku:

XXXX

:

 
od do  € (Cena dohodou = 0 €)


Zobrazujem inzeráty 1 až 5 z cekového počtu: 5.

* * * QJMOTOR SFA 1000 * * *

Dátum: 10.04.2025 (19:08) Počet zobrazení: 159 Trnavský kraj
<detail>
 Štvorkolka, r.v.: 2025, 0 km, nad 35 kW, TP/EČV
-QJ MOTOR SFA 1000 -motor 2-valec do V, SOHC, 8 ventilov. -Objem palivovéj nádrže 25 litrov. -Tažné zariadenie trieda A50-X. -Elektrický naviják. -Pneumatiky obuté na Beadlock diskoch. -Predné brzdy 2x kotúčové hydraulické ø210mm ...
Cena: 10 390.00 € (313 009.14 Sk)
Kontakt: AV MOTO (andygo)TEL 0948234292MAIL avmoto@azet.sk
WWW adresa: www.qj-motor.sk/ctyrkolky/

* * * QJMOTOR SVT 650X + 3xkufor * * *

Dátum: 10.04.2025 (19:08) Počet zobrazení: 941 Trnavský kraj
<detail>
 Cestovná, r.v.: 2025, 1 km, nad 35 kW, TP/EČV
Farba čierna, Výkon 56, 8kW/76, 2 PS Farba čierno-šedá, Brzdy Brembo, 3x kufor, Padacie rámy, Blastre, Vyhrievané rukoväte + sedlo, USB zasuvka, Odpočet DPH 3 roky záruka Motocykel sa nachádza v predajni AV MOTO v Piešťanoch
Cena: dohodou
Kontakt: AV MOTO s.r.o. (andygo)TEL 0948234292MAIL avmoto@azet.sk
WWW adresa: www.qj-motor.sk/adventure/svt-650-x/

* * * UFO INTREPID * * *

Dátum: 10.04.2025 (19:08) Počet zobrazení: 2777 Trnavský kraj
<detail>
Motokrosová prilba UFO INTREPID Je navrhnutá tak, aby vyhovovala požiadavkám tých najnáročnejších jazdcov. Škrupina z termoplastickej živice s vysokou odolnosťou. Vetrací systém so zadným odsávaním vzduchu pre vynikajúcu distribúciu...
Cena: dohodou
Kontakt: AV MOTO (andygo)TEL 0948234292MAIL avmoto@azet.sk
WWW adresa: www.avmoto.sk/?s=intrepi&post_type=product

* * * Predny stojan Bike Lift * * *

Dátum: 10.04.2025 (19:07) Počet zobrazení: 6093 Trnavský kraj
<detail>
Univerzálny predný stojan pre takmer všetky typy motocyklov Uchytávanie pod predné tlmiče motocykla Zdvojené gumové kolieska pre zabezpečenie maximálnej stability Stojan je navrhnutý pre časté používanie v servisoch ako i pre domáce...
Cena: dohodou
Kontakt: AV MOTO (andygo)TEL 0948234292MAIL andygo1@azet.sk
WWW adresa: www.avmoto.sk/produkt/bikelift-predny-stojan-redukcie...

* * * RUTAN padaky "SUZUKI" * * *

Dátum: 10.04.2025 (19:07) Počet zobrazení: 4332 Trnavský kraj
<detail>
Siroky vyber padakov na ram v nasej predajni v Piestanoch.Suzuki GSX-R 600, 750, 1000, SV 650, 1000, GSR, GSX-S.....
Cena: dohodou
Kontakt: AV MOTO (andygo)TEL 0948234292MAIL avmoto@azet.sk
WWW adresa: www.avmoto.sk/kategoria-produktu/padacie-protektory-rut...

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »