Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1359 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29777
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17602)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12175)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle CFMOTO

Kategória:Model:Rok:
2025:
 Cestovné enduroFOTO CFMOTO 450 MT2025
 NaháčFOTO CFMOTO 700CL-X Heritage2025
 Cestovné enduroFOTO CFMOTO 800MT2025
 Cestovné enduroFOTO CFMOTO 800MT-X NOVINKA 20252025
2024:
 Cestovné enduroFOTO CFMOTO 450 MT NOVINKA 20242024
 NaháčFOTO CFMOTO 700CL-X Heritage2024
 Cestovné enduroFOTO CFMOTO 800MT2024
 NaháčFOTO CFMOTO 800NK2024
2023:
 NaháčFOTO CFMOTO 700CL-X Heritage2023
 Cestovné enduroFOTO CFMOTO 800MT2023
 NaháčFOTO CFMOTO 800NK NOVINKA 20232023
2022:
 NaháčFOTO CFMOTO 700CL-X Heritage2022
 Cestovné enduroFOTO CFMOTO 800MT NOVINKA 20222022
2021:
 SuperšportFOTO CFMOTO 300SR NOVINKA 20212021
 Športovo cestovnáCFMOTO 650 GT2021
 NaháčFOTO CFMOTO 700CL-X Heritage NOVINKA 20212021
2020:
 NaháčFOTO CFMOTO 400 NK NOVINKA 20202020
 Športovo cestovnáCFMOTO 650 GT NOVINKA 20202020
 Cestovné enduroFOTO CFMOTO 650 MT2020
 NaháčFOTO CFMOTO 650 NK2020
2017:
 NaháčFOTO CFMOTO 650 NK2017
2016:
 NaháčFOTO CFMOTO 650 NK2016
2015:
 NaháčFOTO CFMOTO 650 NK2015
 Športovo cestovnáFOTO CFMOTO 650 TK2015
2014:
 NaháčFOTO CFMOTO 650 NK2014
 Športovo cestovnáFOTO CFMOTO 650 TK2014
2008:
 ŠtvorkolkaFOTO CFMOTO JourneyMan 510RX2008

Porovnanie motocyklov:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »