ISSN 1336-6491 | Online: 2270 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17613)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Indian

Kategória:Model:Rok:
2022:
 Chopper/CruiserFOTO Indian Scout Rogue NOVINKA 20222022
2021:
 Chopper/CruiserFOTO Indian FTR 1200 NOVINKA 20212021
 Chopper/CruiserIndian FTR 1200 Rally2021
 Chopper/CruiserFOTO Indian Scout2021
 Chopper/CruiserFOTO Indian Springfield Dark Horse2021
2020:
 Chopper/CruiserFOTO Indian Challenger NOVINKA 20202020
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chieftain2020
 Chopper/CruiserFOTO Indian FTR 12002020
 Chopper/CruiserIndian FTR 1200 Rally2020
 Chopper/CruiserFOTO Indian Roadmaster2020
 Chopper/CruiserFOTO Indian Springfield2020
2019:
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief Classic2019
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief Dark Horse2019
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chieftain2019
 Chopper/CruiserFOTO Indian FTR 1200 NOVINKA 20192019
 Chopper/CruiserFOTO Indian FTR 1200 S NOVINKA 20192019
 Chopper/CruiserFOTO Indian Roadmaster2019
 Chopper/CruiserFOTO Indian Springfield2019
2018:
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief Classic2018
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief Dark Horse2018
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chieftain2018
 Chopper/CruiserFOTO Indian Roadmaster2018
 Chopper/CruiserIndian Scout2018
 Chopper/CruiserFOTO Indian Scout Bobber NOVINKA 20182018
 Chopper/CruiserFOTO Indian Scout Sixty2018
 Chopper/CruiserFOTO Indian Springfield2018
2017:
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief Classic2017
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief Dark Horse2017
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chieftain NOVINKA 20172017
 Chopper/CruiserFOTO Indian Roadmaster NOVINKA 20172017
 Chopper/CruiserIndian Scout2017
 Chopper/CruiserFOTO Indian Scout Sixty2017
 Chopper/CruiserFOTO Indian Springfield2017
2016:
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief Classic2016
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief Dark Horse NOVINKA 20162016
 Chopper/CruiserIndian Scout2016
 Chopper/CruiserFOTO Indian Scout Sixty NOVINKA 20162016
2015:
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief Classic2015
 Chopper/CruiserIndian Scout NOVINKA 20152015
2014:
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief Classic2014
2002:
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief2002
2001:
 Chopper/CruiserFOTO Indian Chief2001
 Chopper/CruiserFOTO Indian Scout2001
1993:
 Chopper/CruiserIndian Scout 861993
Yamaha Posledná šanca

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »