Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1589 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29781
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17604)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Royal Enfield

Kategória:Model:Rok:
2024:
 Cestovné enduroFOTO Royal Enfield Himalayan 450 NOVINKA 20242024
 NaháčFOTO Royal Enfield Shotgun 650 NOVINKA 20242024
2023:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Classic 3502023
 NaháčFOTO Royal Enfield Hunter 350 NOVINKA 20232023
 KlasikaFOTO Royal Enfield Interceptor2023
 Chopper/CruiserFOTO Royal Enfield Super Meteor 650 NOVINKA 20232023
2022:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Classic 350 NOVINKA 20222022
 Cestovné enduroFOTO Royal Enfield Himalayan2022
 KlasikaFOTO Royal Enfield Interceptor2022
 NaháčFOTO Royal Enfield Meteor 3502022
 KlasikaFOTO Royal Enfield Scram 411 NOVINKA 20222022
2021:
 Cestovné enduroFOTO Royal Enfield Himalayan2021
 KlasikaFOTO Royal Enfield Interceptor2021
 NaháčFOTO Royal Enfield Meteor 350 NOVINKA 20212021
2020:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Classic 5002020
 Cestovné enduroFOTO Royal Enfield Himalayan2020
2019:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Continetal GT NOVINKA 20192019
 Cestovné enduroFOTO Royal Enfield Himalayan2019
 KlasikaFOTO Royal Enfield Interceptor2019
2018:
 KlasikaRoyal Enfield Bullet 5002018
 KlasikaFOTO Royal Enfield Continetal GT NOVINKA 20182018
 Cestovné enduroFOTO Royal Enfield Himalayan2018
 KlasikaFOTO Royal Enfield Interceptor NOVINKA 20182018
2017:
 KlasikaRoyal Enfield Bullet 5002017
 Cestovné enduroFOTO Royal Enfield Himalayan2017
2016:
 KlasikaRoyal Enfield Bullet 5002016
 Cestovné enduroFOTO Royal Enfield Himalayan NOVINKA 20162016
2015:
 KlasikaRoyal Enfield Bullet 5002015
2014:
 KlasikaRoyal Enfield Bullet 5002014
2013:
 KlasikaRoyal Enfield Bullet 5002013
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet Classic 5002013
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet Classic 500 Army2013
2010:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet 5002010
2009:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet 5002009
2008:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet 5002008
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet 500 (4-kvalt)2008
2007:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet 5002007
2006:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet 5002006
2005:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet 5002005
2004:
 NaháčRoyal Enfield Bullet 3502004
 NaháčFOTO Royal Enfield Bullet 5002004
 NaháčRoyal Enfield Bullet Electra 3502004
 NaháčRoyal Enfield Bullet Machismo 3502004
 NaháčFOTO Royal Enfield Bullet Sixty-52004
 NaháčRoyal Enfield Euro Classic 3502004
 NaháčRoyal Enfield Euro Classic 5002004
 NaháčRoyal Enfield Military 5002004
 NaháčRoyal Enfield Thunderbird 3502004
 NaháčRoyal Enfield US Classic 3502004
 NaháčRoyal Enfield US Classic 5002004
2001:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet 500 Standard2001
 Chopper/CruiserRoyal Enfield Lightning 5002001
 KlasikaFOTO Royal Enfield Taurus Diesel2001
2000:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet 5002000
 Chopper/CruiserRoyal Enfield Lightning 5002000
 KlasikaRoyal Enfield Taurus Diesel2000
1999:
 KlasikaRoyal Enfield Taurus Diesel1999
1998:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1998
 KlasikaRoyal Enfield 500 Bullet1998
 Chopper/CruiserRoyal Enfield 550 Lightning1998
 KlasikaRoyal Enfield 650 Super Bullet1998
 NaháčRoyal Enfield Taurus Diesel1998
1997:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1997
 KlasikaRoyal Enfield 500 Bullet1997
 KlasikaRoyal Enfield 650 Super Bullet1997
 Chopper/CruiserRoyal Enfield Lightning 5501997
 NaháčRoyal Enfield Taurus Diesel1997
1996:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1996
 KlasikaRoyal Enfield 500 Bullet1996
1995:
 KlasikaRoyal Enfield 500 Bullet1995
1993:
 KlasikaFOTO Royal Enfield Bullet 5001993
1992:
 KlasikaFOTO Royal Enfield 500 Bullet1992
 KlasikaRoyal Enfield 500 Bullet (škrtená verzia 12.68 kW)1992
1991:
 KlasikaRoyal Enfield 500 Bullet1991
 KlasikaRoyal Enfield 500 Bullet (škrtená verzia 12.68 kW)1991
1990:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1990
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1990
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet Superstar1990
1989:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1989
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1989
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet Superstar1989
1988:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1988
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1988
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet Superstar1988
1987:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1987
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1987
1986:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1986
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1986
1985:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1985
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1985
1984:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1984
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1984
1983:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1983
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1983
1982:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1982
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1982
1981:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1981
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1981
1980:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1980
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet De Luxe1980
1979:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1979
1978:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1978
1977:
 KlasikaRoyal Enfield 350 Bullet1977
Yamaha Posledná šanca

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »