Anketa:
Moto Katalóg - Royal Enfield Meteor 350 2021
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Royal Enfield Meteor 350 2021:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Royal Enfield |
Model: | Meteor 350 |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 349 ccm |
Max. výkon: | 20.40 k (15.00 kW) / 6100 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 8,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 mm x 90 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC |
Chladenie: | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 80 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-19, bezdušová |
Brzdy vzadu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-17, bezdušová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 191 kg |
Výška sedla: | 765 mm |
Rázvor: | 1400 mm |
Dĺžka: | 2140 mm |
Šírka: | 744 mm |
Výška: | 1024 mm |
Svetlá výška: | 170 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 113 km/h |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | bluetooth konektivita, USB zásuvka |
Poznámka: | |
4 990 eur (zatiaľ neoficiálna cena) Cena 09/2021: Fireball 4890 eur Stellar je medzi supernova 4990 eur |
- NOVÉ Porovnaj 'Royal Enfield Meteor 350' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Royal Enfield Meteor 350' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Royal Enfield Meteor 350 2021' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Royal Enfield Meteor 350' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!