ISSN 1336-6491 | Online: 3047 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31209
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18322)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12887)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaMV Agusta Turismo Veloce 800 2015 Odstráň z porovnaniaDucati Hyperstrada 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaDucati
Model:Turismo Veloce 800Hyperstrada
Rok:20152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáSupermoto
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm821.1 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 8000 ot.89 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 112.8:1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm88 x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm150 mm
Zdvih vzadu:160 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm245 mm
Pneu vzadu:190/55-17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg181 kg
Hmotnosť s náplňami:204 kg
Výška sedla:870 mm850 mm
Rázvor:1420 mm1500 mm
Dĺžka:2080 mm
Šírka:900 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:22 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:240 km/h
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cena

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »