Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2068 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda CRF1000L Africa Twin 2015 Odstráň z porovnaniaKTM 990 Adventure 2006 Odstráň z porovnaniaKTM 1190 Adventure R 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKTMKTM
Model:CRF1000L Africa Twin990 Adventure1190 Adventure R
Rok:201520062015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroEnduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:998 ccm999.8 ccm1195 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.98.0 k (72.0 kW) / 8500 ot.149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 6000 ot.95 Nm / 6500 ot.125 Nm / ot.
Kompresný pomer:11.5:1
Vŕtanie x Zdvih:92 x 75.1 mm100.0 x 60.0 mm105 x 69 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm210 mm220 mm
Zdvih vzadu:220 mm210 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-R2190/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm240 mm268 mm
Pneu vzadu:150/70-R18150/70-18150/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg198 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg235 kg
Výška sedla:870 mm860 mm890 mm
Rázvor:1575 mm1570 mm1580 mm
Dĺžka:2335 mm
Šírka:875 mm950 mm
Výška:1475 mm950 mm
Svetlá výška:250 mm261 mm250 mm
Objem nádrže:18.8 l22 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:217 km/h
Spotreba paliva:5.5 l/100km7 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 256 kmcca 235 kmcca 308 km
Servisný interval:12000 km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:v sérii modelu s ABSáno, v sérii
Vypínateľné ABS:v sérii modelu s ABSáno, v sérii
Trakčná kontrola:v sérii modelu s ABSáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nienie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Iná výbava:Voliteľná automatická prevodovka DCTv sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:Predbežné ceny:
CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR
CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR
CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR
Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.
Cena: (24.9.2007) 427 600 SkCena 06/2015 15 450,-EUR
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »