Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2603 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaDucati Monster 1200R 2016 Odstráň z porovnaniaKTM 1290 SuperDuke R 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiKTM
Model:Monster 1200R1290 SuperDuke R
Rok:20162015
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec do L (4T)vidlicový dvojvalec V75° (4T)
Objem:1198.4 ccm1301 ccm
Max. výkon:160.1 k (117.7 kW) / 9250 ot.179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot.
Max. krútiaci moment:131.4 Nm / 7750 ot.144 Nm / ot.
Kompresný pomer:13 : 1
Vŕtanie x Zdvih:106 x 67.9 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm125 mm
Zdvih vzadu:159 mm156 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:330 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:245 mm240 mm
Pneu vzadu:200/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:180 kg189 kg
Hmotnosť s náplňami:207 kg
Výška sedla:830 mm835 mm
Rázvor:1509 mm1482 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:17.5 l18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 217 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii + Supermoto mód
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatok
Iná výbava:PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky
Poznámka:
Poznámka:z 0 na 200 km/h za 7,2 sek
100 Nm už pri 2500 ot.
Cena 04/2014: 15400,- €
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »