ISSN 1336-6491 | Online: 1516 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30195
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17816)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12379)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaYamaha Ténéré 700 2019 Odstráň z porovnaniaKTM 790 Adventure 2019 Odstráň z porovnaniaBMW F 850 GS 2019 Odstráň z porovnaniaHonda CRF1000L Africa Twin 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaKTMBMWHonda
Model:Ténéré 700790 AdventureF 850 GSCRF1000L Africa Twin
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:689 ccm799 ccm853 ccm998 ccm
Max. výkon:73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 6500 ot.88 Nm / 6600 ot.92 Nm / 6250 ot.99 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 112.7:112,7:1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 68.6 mm88 x 65,7 mm84 x 77 mm92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:210 mm200 mm204 mm230 mm
Zdvih vzadu:200 mm200 mm219 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:282 mm320 mm305 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90 R21 M/C 54V M+S90/90-2190/90-21 54 V90/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm260 mm265 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70 R18 M/C 70V M+S150/70-18150/70-R17 69 V150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg208 kg
Hmotnosť s náplňami:205 kg229 kg230 kg
Výška sedla:880 mm850 mm860 mm870 mm
Rázvor:1590 mm1509 mm1593 mm1575 mm
Dĺžka:2365 mm2305 mm2335 mm
Šírka:915 mm922 mm930 mm
Výška:1455 mm1350 mm1475 mm
Svetlá výška:240 mm233 mm250 mm
Objem nádrže:16 l20 l15 l18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km4.8 l/100km4.1 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 kmcca 312 kmcca 274 kmcca 251 km
Servisný interval:15 000km10 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatoknie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatoknie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätieUSD vidlicaplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Oficiálna cena: 9 590 €
Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019.
Cena 02/2019: 12 099 EURCena 10/2018: od 11 150 eurCena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »