Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | ||||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Yamaha | KTM | BMW | Honda |
Model: | Ténéré 700 | 790 Adventure | F 850 GS | CRF1000L Africa Twin |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 689 ccm | 799 ccm | 853 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 6500 ot. | 88 Nm / 6600 ot. | 92 Nm / 6250 ot. | 99 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 12.7:1 | 12,7:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 68.6 mm | 88 x 65,7 mm | 84 x 77 mm | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 200 mm | 204 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 200 mm | 219 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm | 320 mm | 305 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21 M/C 54V M+S | 90/90-21 | 90/90-21 54 V | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 260 mm | 265 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R18 M/C 70V M+S | 150/70-18 | 150/70-R17 69 V | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | 208 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg | 229 kg | 230 kg | |
Výška sedla: | 880 mm | 850 mm | 860 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1590 mm | 1509 mm | 1593 mm | 1575 mm |
Dĺžka: | 2365 mm | 2305 mm | 2335 mm | |
Šírka: | 915 mm | 922 mm | 930 mm | |
Výška: | 1455 mm | 1350 mm | 1475 mm | |
Svetlá výška: | 240 mm | 233 mm | 250 mm | |
Objem nádrže: | 16 l | 20 l | 15 l | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | |||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 4.8 l/100km | 4.1 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 312 km | cca 274 km | cca 251 km |
Servisný interval: | 15 000km | 10 000km | 12000 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | nie | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | za príplatok | nie | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätie | USD vidlica | plne nastaviteľný podvozok | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Oficiálna cena: 9 590 € Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019. | Cena 02/2019: 12 099 EUR | Cena 10/2018: od 11 150 eur | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur |
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!