ISSN 1336-6491 | Online: 1404 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30247
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17843)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12404)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda CB500X 2019 Odstráň z porovnaniaHonda NC 750 X 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CB500XNC 750 X
Rok:20192019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:471 ccm745 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:43 Nm / 6500 ot.68 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.877 x 80mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm153.5 mm
Zdvih vzadu:135 mm150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80R19M/C120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60R17M/C160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:197 kg219 kg
Výška sedla:830 mm830 mm
Rázvor:1445 mm1540 mm
Dĺžka:2155 mm2210 mm
Šírka:825 mm840 mm
Výška:1410 mm1285 mm
Svetlá výška:180 mm165 mm
Objem nádrže:17.7 l14.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:184 km/h
Spotreba paliva:3.6 l/100km3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 368 kmcca 302 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Vyššie zdvihy, 19-palcové koleso, anti-hop, nová prístrojovka,
Cena 05/2019: 6390 EUR
Cena 07/2018: 7 390 eur
verzia s DCT: 8 190 eur

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »