Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | ||||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Royal Enfield | KTM | Honda | Kawasaki |
Model: | Himalayan | 390 Adventure | CRF 250 Rally | Versys-X 300 |
Rok: | 2020 | 2020 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 411 ccm | 373.2 ccm | 249.4 ccm | 296 ccm |
Max. výkon: | 24.51 k (18.02 kW) / 6500 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot. | 24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot. | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 32 Nm / 4000 ot. | 37 Nm / 7000 ot. | 22.6 Nm / 6750 ot. | 27 Nm / 10000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 | 12.6:1 | 10.7: 1 | 10.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 mm x 86 mm | 89 x 60 | 76 x 55 mm | 62.0 x 49 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 170 mm | 250 mm | |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 177 mm | 265 mm | |
Brzdy vpredu: | kotúčová | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 320 mm | 256 mm | 290 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 - 21 | 100/90 x 19 | 3.00-21 51P | 100/90 - 19M/C 57S |
Brzdy vzadu: | kotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 230 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/90 - 17 | 130/80 x 17 | 120/80-18M/C 62P | 130/80 - 17M/C 65S |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 158 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 182 kg | 157 kg | ||
Výška sedla: | 800 mm | 855 mm | 895 mm | |
Rázvor: | 1465 mm | 1430 mm | 1445 mm | |
Dĺžka: | 2190 mm | 2210 mm | ||
Šírka: | 840 mm | 900 mm | ||
Výška: | 1360 mm | 1425 mm | ||
Svetlá výška: | 220 mm | 200 mm | 270 mm | |
Objem nádrže: | 15 l | 14.5 l | 10.1 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 130 km/h | 120 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.4 l/100km | 3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 319 km | cca 252 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok WP APEX | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 03/2020: 5 190 EUR | Cena 03/2020: 6 290 EUR | Cena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur) | Cena 9/2017: 5 795 eur |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!