ISSN 1336-6491 | Online: 1847 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda CRF300 Rally 2021 Odstráň z porovnaniaKTM 390 Adventure 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKTM
Model:CRF300 Rally390 Adventure
Rok:20212020
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2020
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:286 ccm373.2 ccm
Max. výkon:27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:26.6 Nm / 6500 ot.37 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 112.6:1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm89 x 60
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:260 mm170 mm
Zdvih vzadu:260 mm177 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:296 mm320 mm
Pneu vpredu:80/100-21M/C 51P100/90 x 19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:220 mm230 mm
Pneu vzadu:120/80-18M/C 62P130/80 x 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:158 kg
Hmotnosť s náplňami:153 kg
Výška sedla:885 mm855 mm
Rázvor:1455 mm1430 mm
Dĺžka:2230 mm
Šírka:920 mm
Výška:1415 mm
Svetlá výška:275 mm200 mm
Objem nádrže:12.8 l14.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h
Spotreba paliva:3.1 l/100km3.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 309 kmcca 319 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok WP APEX
Poznámka:
Poznámka:EURO5
Cena 2021: 6 450 EUR
Cena 03/2020: 6 290 EUR
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »