Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1757 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30178
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17806)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12372)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHarley-Davidson Pan America 1250 2021 Odstráň z porovnaniaBMW R 1250 GS 2019 Odstráň z porovnaniaDucati Multistrada V4 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonBMWDucati
Model:Pan America 1250R 1250 GSMultistrada V4
Rok:202120192021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2019NOVINKA 2021
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)V4 - 90° Granturismo (4T)
Objem:1252 ccm1254 ccm1158 ccm
Max. výkon:152.3 k (112.0 kW) / 9000 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.170.0 k (125.0 kW) / 10500 ot.
Max. krútiaci moment:127 Nm / 6750 ot.143 Nm / 6250 ot.125 Nm / 8750 ot.
Kompresný pomer:13 : 114.0:1
Vŕtanie x Zdvih:105,0 x 72,0 mm102.5 x 76 mm83 mm x 53.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:191 mm190 mm170 mm
Zdvih vzadu:191 mm200 mm180 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová, radiál 4 piestdvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70R19 60V120/70-ZR19120/70 ZR 19
Brzdy vzadu:kotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:280 mm276 mm265 mm
Pneu vzadu:170/60R17 72V170/60-ZR17170/60 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:228 kg215 kg
Hmotnosť s náplňami:242 kg249 kg240 kg
Výška sedla:869 mm850 mm840 mm
Rázvor:1580 mm1525 mm1567 mm
Dĺžka:22645 mm2207 mm
Šírka:965 mm952.5 mm
Výška:1510 mm
Svetlá výška:210 mm
Objem nádrže:21.2 l20 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.75 l/100km6.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 324 kmcca 315 kmcca 253 km
Servisný interval:8000 km15 000km, nastavenie ventilov 60 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozokza príplatok vypletané kolesáplne nastaviteľný podvozok Marzocchi
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2021: od 15 700 eurVariabilné časovanie ventilov ShiftCamCena: od 18 290 eur (2/2021)
aci-03-main

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »