Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | |||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | SWM | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | Superdual T | TR650 Terra 2013 | TE 630 IE |
Rok: | 2024 | 2013 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 600 ccm | 652 ccm | 600 ccm |
Max. výkon: | 54.4 k (40.0 kW) / 7500 ot. | 58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot. | 57.8 k (42.5 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 5750 ot. | ||
Kompresný pomer: | 12,4:1 | 12.3 : 1 | 12.4:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100 x 76,4 mm | 100 x 83 mm | 100 x 76,4 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 190 mm | 270 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 190 mm | 320 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-19 | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 140/80-17 | 140/80-17 | 140/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 150 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 185 kg | 184 kg | |
Výška sedla: | 870 mm | 865 mm | 945 mm |
Rázvor: | 1465 mm | 1485 mm | |
Dĺžka: | 2260 mm | ||
Šírka: | 820 mm | ||
Výška: | 1240 mm | ||
Svetlá výška: | 190 mm | 300 mm | |
Objem nádrže: | 17 l | 14 l | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 150 km/h | ||
Spotreba paliva: | 4 l/100km | 5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 318 km | cca 180 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | USD vidla FASTACE, Vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie, kompresia aj útlm | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | EURO 5 V sérii: padacie rámy, kryt pod motor, prídavné svetlá, zadný nosič, kryty rukovätí. Cena 08/2024: 6 399 € Limitovaná edícia GT PACK: 2x bočné kure (Givi/Kappa) + držiaky 6 799 € Záruka 3 roky | Cena 10/2012: 6 690,- EUR Akciová cena: 11/2012 5 990,- EUR | Upside-down vidla Marzocchi, nastaviteľný útlm Vzadu tlmiš SACHS, nastaviteľné predpätie, kompresia aj útlm Cena 10/2011 6 670,- EUR (Akciová cena 10/2011 6 290,- EUR) |

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!