Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1823 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30664
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18051)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12613)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaSWM Superdual T 2024 Odstráň z porovnaniaHusqvarna TR650 Terra 2013 2013 Odstráň z porovnaniaHusqvarna TE 630 IE 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:SWMHusqvarnaHusqvarna
Model:Superdual TTR650 Terra 2013TE 630 IE
Rok:202420132012
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:600 ccm652 ccm600 ccm
Max. výkon:54.4 k (40.0 kW) / 7500 ot.58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot.57.8 k (42.5 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:60 Nm / 5750 ot.
Kompresný pomer:12,4:112.3 : 112.4:1
Vŕtanie x Zdvih:100 x 76,4 mm100 x 83 mm100 x 76,4
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm190 mm270 mm
Zdvih vzadu:220 mm190 mm320 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm260 mm
Pneu vpredu:110/80-1990/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:140/80-17140/80-17140/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:150 kg
Hmotnosť s náplňami:185 kg184 kg
Výška sedla:870 mm865 mm945 mm
Rázvor:1465 mm1485 mm
Dĺžka:2260 mm
Šírka:820 mm
Výška:1240 mm
Svetlá výška:190 mm300 mm
Objem nádrže:17 l14 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:150 km/h
Spotreba paliva:4 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 318 kmcca 180 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidla FASTACE, Vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie, kompresia aj útlm
Poznámka:
Poznámka:EURO 5
V sérii: padacie rámy, kryt pod motor, prídavné svetlá, zadný nosič, kryty rukovätí.
Cena 08/2024: 6 399 €
Limitovaná edícia GT PACK: 2x bočné kure (Givi/Kappa) + držiaky 6 799 €
Záruka 3 roky
Cena 10/2012: 6 690,- EUR Akciová cena: 11/2012 5 990,- EURUpside-down vidla Marzocchi, nastaviteľný útlm
Vzadu tlmiš SACHS, nastaviteľné predpätie, kompresia aj útlm
Cena 10/2011 6 670,- EUR (Akciová cena 10/2011 6 290,- EUR)
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »