ISSN 1336-6491 | Online: 2279 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30266
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17853)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12413)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda XL 650V Transalp 2002 Odstráň z porovnaniaSuzuki V-Strom 650 2004 Odstráň z porovnaniaBMW F 650 GS 2002
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiBMW
Model:XL 650V TransalpV-Strom 650F 650 GS
Rok:200220042002
Kategória:EnduroEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:647 ccm645 ccm652 ccm
Max. výkon:54.2 k (39.8 kW) / 7500 ot.50.7 k (37.3 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:55 Nm / 5500 ot.60 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:9.2:111.5:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 66.0 mm81.0 x 62.6 mm83.0 x 100.0 mm
Palivový system:karburátor(y)vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm170 mm
Zdvih vzadu:172 mm165 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54S110/80-R19100/90-19 57 S
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:120/90-17 64S150/70-R17130/80-17 65S
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg189 kg193 kg
Výška sedla:843 mm820 mm780 mm
Šírka:920 mm840 mm
Svetlá výška:192 mm165 mm
Objem nádrže:19 l22 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:166 km/h

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »