ISSN 1336-6491 | Online: 1940 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda XRV 750 Africa Twin 2002 Odstráň z porovnaniaBMW R 1150 GS 2002
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMW
Model:XRV 750 Africa TwinR 1150 GS
Rok:20022002
Kategória:EnduroEnduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:742 ccm1130 ccm
Max. výkon:61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot.86.2 k (63.4 kW) / 6750 ot.
Max. krútiaci moment:62 Nm / 6000 ot.98 Nm / 5250 ot.
Kompresný pomer:9.0:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 72.0 mm101.0 x 70.5 mm
Palivový system:karburátor(y)vstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardan
Zdvih vpredu:220 mm190 mm
Zdvih vzadu:214 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:276 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54H110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm276 mm
Pneu vzadu:140/80-R17 69H150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:205 kg
Hmotnosť s náplňami:267 kg
Výška sedla:860 mm860 mm
Šírka:905 mm
Svetlá výška:215 mm
Objem nádrže:23 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:194 km/h
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »