ISSN 1336-6491 | Online: 2396 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29867
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaYamaha TDM 900 2004 Odstráň z porovnaniaYamaha YZF-R1 2004 Odstráň z porovnaniaDucati Multistrada 1000DS 2004 Odstráň z porovnaniaSuzuki DL 1000 V-Strom 2003
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamahaDucatiSuzuki
Model:TDM 900YZF-R1Multistrada 1000DSDL 1000 V-Strom
Rok:2004200420042003
Kategória:Športovo cestovnáSuperšportCestovné enduroEnduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:889 ccm998 ccm992 ccm996 ccm
Max. výkon:182.6 k (134.3 kW) / 10500 ot.99.4 k (73.1 kW) / 7600 ot.
Max. krútiaci moment:110.1 Nm / 10500 ot.101 Nm / 6400 ot.
Kompresný pomer:10.4:112.3:111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:92.0 x 67.5 mm77.0 x 53.6 mm94.0 x 71.5 mm98.0 x 66.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (5V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm120 mm165 mm
Zdvih vzadu:133 mm135 mm160 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR18120/70-ZR17120/70-ZR17110/80-19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:160/60-ZR17190/50-ZR17190/50-ZR17150/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:190 kg172 kg195 kg207 kg
Výška sedla:825 mm835 mm820 mm830 mm
Šírka:800 mm720 mm865 mm
Svetlá výška:160 mm135 mm160 mm
Objem nádrže:20 l22 l
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »