Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | |||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | BMW | Triumph |
Model: | XL 700V Transalp | F 800 GS | Tiger 800 |
Rok: | 2008 | 2009 | 2011 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2011 | |
Kategória: | Enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 680.2 ccm | 798 ccm | 799 ccm |
Max. výkon: | 60.0 k (44.1 kW) / 7750 ot. | 85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 5500 ot. | 83 Nm / 5750 ot. | 79 Nm / 7850 ot. |
Kompresný pomer: | 10 : 1 | 12:1 | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 66mm | 82 x 75.6 mm | 74 x 61.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 177 mm | 230 mm | 180 mm |
Zdvih vzadu: | 173 mm | 215 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová (voliteľné ABS) | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm | 300 mm | 308 mm |
Pneu vpredu: | 19M/C x MT2.15 | 90/90-21 54 V | 110/80-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 265 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 17M/C x MT3.5 | 150/70-R17 69 V | 150/70-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 214 kg | 207 kg | 210 kg |
Výška sedla: | 841 mm | 880 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1578 mm | 1568 mm |
Dĺžka: | 2250 mm | 2320 mm | 2215 mm |
Šírka: | 905 mm | 945 mm | 795 mm |
Výška: | 1305 mm | 1350 mm | |
Svetlá výška: | 177 mm | ||
Objem nádrže: | 17.5 l | 16 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | ||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 5.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 254 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | za príplatok | za príplatok | |
Poznámka: | |||
Poznámka: | 239 900 Sk, 265 000 SK s ABS (19. 2. 2008) | Cena 07/2011: 8 950,- EUR (+550 EUR ABS) |

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!