ISSN 1336-6491 | Online: 1241 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30912
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18175)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12737)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda XL 700V Transalp 2008 Odstráň z porovnaniaBMW F 800 GS 2009 Odstráň z porovnaniaTriumph Tiger 800 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWTriumph
Model:XL 700V TransalpF 800 GSTiger 800
Rok:200820092011
Novinka:NOVINKA 2009NOVINKA 2011
Kategória:EnduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:680.2 ccm798 ccm799 ccm
Max. výkon:60.0 k (44.1 kW) / 7750 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.
Max. krútiaci moment:60 Nm / 5500 ot.83 Nm / 5750 ot.79 Nm / 7850 ot.
Kompresný pomer:10 : 112:112.0:1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 66mm82 x 75.6 mm74 x 61.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:177 mm230 mm180 mm
Zdvih vzadu:173 mm215 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová (voliteľné ABS)dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm300 mm308 mm
Pneu vpredu:19M/C x MT2.1590/90-21 54 V110/80-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm265 mm255 mm
Pneu vzadu:17M/C x MT3.5150/70-R17 69 V150/70-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg
Hmotnosť s náplňami:214 kg207 kg210 kg
Výška sedla:841 mm880 mm810 mm
Rázvor:1515 mm1578 mm1568 mm
Dĺžka:2250 mm2320 mm2215 mm
Šírka:905 mm945 mm795 mm
Výška:1305 mm1350 mm
Svetlá výška:177 mm
Objem nádrže:17.5 l16 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 kmcca 254 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatokza príplatok
Poznámka:
Poznámka:239 900 Sk, 265 000 SK s ABS (19. 2. 2008)Cena 07/2011: 8 950,- EUR (+550 EUR ABS)
Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »