Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1494 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31726
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18531)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13195)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW F 800 GS 2008 Odstráň z porovnaniaHonda XL750 Transalp 2023 Odstráň z porovnaniaSuzuki V-Strom 800DE 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHondaSuzuki
Model:F 800 GSXL750 TransalpV-Strom 800DE
Rok:200820232023
Novinka:NOVINKA 2023NOVINKA 2023
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm755 ccm776 ccm
Max. výkon:85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot.84.3 k (62.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 5750 ot.75 Nm / 7250 ot.78 Nm / 6800 ot.
Kompresný pomer:12:111,0 : 112.8:1
Vŕtanie x Zdvih:82 x 75.6 mm87 x 63.584.0 mm x 70.0 mm
Palivový system:vstrekovaniePGM FIvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)OHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm200 mm220 mm
Zdvih vzadu:215 mm190 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová (voliteľné ABS)dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V90/90-R21 M/C 54H90/90-21M/C 54H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm256 mm260 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V150/70-R18 M/C 70H150/70R17M/C 69H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg
Hmotnosť s náplňami:207 kg208 kg230 kg
Výška sedla:880 mm850 mm855 mm
Rázvor:1578 mm1560 mm1570 mm
Dĺžka:2320 mm2325 mm2345 mm
Šírka:945 mm838 mm975 mm
Výška:1450 mm1310 mm
Svetlá výška:210 mm223 mm
Objem nádrže:16 l16.9 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km4.35 l/100km3.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 kmcca 291 kmcca 405 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozkaplne nastaviteľný podvozok KYB, USB
Poznámka:
Poznámka:330 100 Sk (21. 2. 2008)43mm Showa SFF-CA
EURO 5
Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS.
Cena 03/2023: 9 990 eur
Easy Start System a low rpm assist
Cena 08/2023: 10 990 EUR
Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »