Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | |||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | Honda | Suzuki |
Model: | F 800 GS | XL750 Transalp | V-Strom 800DE |
Rok: | 2008 | 2023 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 755 ccm | 776 ccm |
Max. výkon: | 85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot. | 91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot. | 84.3 k (62.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 5750 ot. | 75 Nm / 7250 ot. | 78 Nm / 6800 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 | 11,0 : 1 | 12.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 82 x 75.6 mm | 87 x 63.5 | 84.0 mm x 70.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | PGM FI | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | OHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 200 mm | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 215 mm | 190 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová (voliteľné ABS) | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 54 V | 90/90-R21 M/C 54H | 90/90-21M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 256 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 69 V | 150/70-R18 M/C 70H | 150/70R17M/C 69H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 207 kg | 208 kg | 230 kg |
Výška sedla: | 880 mm | 850 mm | 855 mm |
Rázvor: | 1578 mm | 1560 mm | 1570 mm |
Dĺžka: | 2320 mm | 2325 mm | 2345 mm |
Šírka: | 945 mm | 838 mm | 975 mm |
Výška: | 1450 mm | 1310 mm | |
Svetlá výška: | 210 mm | 223 mm | |
Objem nádrže: | 16 l | 16.9 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | ||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 4.35 l/100km | 3.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 291 km | cca 405 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozka | plne nastaviteľný podvozok KYB, USB | |
Poznámka: | |||
Poznámka: | 330 100 Sk (21. 2. 2008) | 43mm Showa SFF-CA EURO 5 Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS. Cena 03/2023: 9 990 eur | Easy Start System a low rpm assist Cena 08/2023: 10 990 EUR |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!