ISSN 1336-6491 | Online: 1335 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30927
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18182)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12745)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda SH 125i 2013 Odstráň z porovnaniaYamaha Xenter 125 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamaha
Model:SH 125iXenter 125
Rok:20132012
Novinka:NOVINKA 2013NOVINKA 2012
Kategória:SkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:125 ccm125 ccm
Max. výkon:13.74 k (10.10 kW) / 9000 ot.12.51 k (9.20 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:11.5 Nm / 7250 ot.11.9 Nm / 7250 ot.
Kompresný pomer:11,0:111:1
Vŕtanie x Zdvih:52.4 mm x 57.8 mm52 x 58.7 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátor
Zdvih vpredu:89 mm100 mm
Zdvih vzadu:83 mm92 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:240 mm267 mm
Pneu vpredu:100/80-16100/80 R16
Brzdy vzadu:jednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm150 mm
Pneu vzadu:120/80-16120/80 R16
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:136 kg142 kg
Výška sedla:785 mm785 mm
Rázvor:1335 mm1385 mm
Dĺžka:2025 mm1990 mm
Šírka:728 mm690 mm
Výška:1230 mm1135 mm
Svetlá výška:150 mm140 mm
Objem nádrže:7.5 l8 l
Motozem

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »