Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 907 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30234
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17837)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaHonda NC 700 S 2013 Odstráň z porovnaniaHonda NC 700 X 2013 Odstráň z porovnaniaHonda CB500X 2014 Odstráň z porovnaniaYamaha XT 660 Z Ténéré 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaHondaYamaha
Model:NC 700 SNC 700 XCB500XXT 660 Z Ténéré
Rok:2013201320142011
Kategória:NaháčŠportovo cestovnáCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:670 ccm670 ccm471 ccm660 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot.47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:60 Nm / 4750 ot.60 Nm / 4750 ot.43 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 110.7: 110.0:1
Vŕtanie x Zdvih:73 x 80mm73 x 80mm67 x 66.8100.0 x 84.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovaniePGM FIvstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická 6-stupňová (voliteľné DCT)automatická 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm153 mm210 mm
Zdvih vzadu:120 mm150 mm200 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17120/70-1790/90-21 M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm240 mm245 mm
Pneu vzadu:160/60-17160/60-17160/60-17130/80-17 M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:183 kg
Hmotnosť s náplňami:211 kg214 kg195 kg
Výška sedla:790 mm830 mm810 mm895 mm
Rázvor:1525 mm1540 mm1421 mm1505 mm
Dĺžka:2195 mm2210 mm2095 mm2246 mm
Šírka:760 mm830 mm830 mm865 mm
Výška:1130 mm1285 mm1290 mm1477 mm
Svetlá výška:140 mm165 mm170 mm245 mm
Objem nádrže:14.1 l14.1 l17.3 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:184 km/h
Spotreba paliva:3.58 l/100km3.58 l/100km3.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 295 kmcca 295 kmcca 360 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2013 5590,- EUR, s ABS 6090,- EURCena 10/2012: 5 990,- EUR (+500EUR ABS)Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5890,- EUR235 000 Sk (19. 2. 2008)

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »