Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | ||||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda | Yamaha |
Model: | NC 700 S | NC 700 X | CB500X | XT 660 Z Ténéré |
Rok: | 2013 | 2013 | 2014 | 2011 |
Kategória: | Naháč | Športovo cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 670 ccm | 670 ccm | 471 ccm | 660 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 4750 ot. | 60 Nm / 4750 ot. | 43 Nm / 7000 ot. | |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 | 10.7: 1 | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73 x 80mm | 73 x 80mm | 67 x 66.8 | 100.0 x 84.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | PGM FI | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická 6-stupňová (voliteľné DCT) | automatická 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 153 mm | 210 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 150 mm | 200 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70-17 | 90/90-21 M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 | 160/60-17 | 130/80-17 M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 183 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 211 kg | 214 kg | 195 kg | |
Výška sedla: | 790 mm | 830 mm | 810 mm | 895 mm |
Rázvor: | 1525 mm | 1540 mm | 1421 mm | 1505 mm |
Dĺžka: | 2195 mm | 2210 mm | 2095 mm | 2246 mm |
Šírka: | 760 mm | 830 mm | 830 mm | 865 mm |
Výška: | 1130 mm | 1285 mm | 1290 mm | 1477 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 165 mm | 170 mm | 245 mm |
Objem nádrže: | 14.1 l | 14.1 l | 17.3 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | |||
Spotreba paliva: | 3.58 l/100km | 3.58 l/100km | 3.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 295 km | cca 295 km | cca 360 km | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 02/2013 5590,- EUR, s ABS 6090,- EUR | Cena 10/2012: 5 990,- EUR (+500EUR ABS) | Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5890,- EUR | 235 000 Sk (19. 2. 2008) |
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!