Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3076 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW CE 04 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:CE 04
Rok:2022
Novinka:NOVINKA 2022
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:Elektromotor
Max. výkon:42.2 k (31.0 kW) / 4900 ot.
Max. krútiaci moment:62 Nm / 1500 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:remeň
Zdvih vpredu:100 mm
Zdvih vzadu:92 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:265 mm
Pneu vpredu:120/70 R15
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm
Pneu vzadu:160/60 R15
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:231 kg
Výška sedla:780 mm
Rázvor:1675 mm
Dĺžka:2285 mm
Šírka:855 mm
Výška:1150 mm
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Spiatočka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Dojazd 130 km, režimy jazdy, kontrola trakcie TCA, systém rekuperácie energie
Spotreba 7,7 kWh/100 km
Batéria 8,5 kWh
V sérii 2,3 kW nabíjačka (Cca 4 h:20 min z 0 – 100 % a cca 3 h:30 min z 0 – 80 %)
za príplatok rýchlonabíjačka 6,9 kW (Cca 1 h:40 min z 0 – 100% a cca 1 h:05 min z 0 – 80 %)
10,25“ displej TFT vrátane motocyklu BMW Connectivity
Za príplatok:
Balíček Dynamik (ABS Pro, DTC, denné stretávacie svetlo, adaptívne svetlo do zákruty, režim jazdy Dynamic)
Rozličné varianty sedadla
Rýchlonabíjacie zariadenie
Hlavný stojan
Cena 07/2022: od 12 250 EUR
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »