Anketa:
Moto Katalóg - BMW CE 04 2022
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
BMW CE 04 2022:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | CE 04 |
Rok: | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | Elektromotor |
Max. výkon: | 42.2 k (31.0 kW) / 4900 ot. |
Max. krútiaci moment: | 62 Nm / 1500 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | remeň |
Zdvih vpredu: | 100 mm |
Zdvih vzadu: | 92 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 265 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm |
Pneu vzadu: | 160/60 R15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1675 mm |
Dĺžka: | 2285 mm |
Šírka: | 855 mm |
Výška: | 1150 mm |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 120 km/h |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok |
Vypínateľné ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Spiatočka: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Dojazd 130 km, režimy jazdy, kontrola trakcie TCA, systém rekuperácie energie Spotreba 7,7 kWh/100 km Batéria 8,5 kWh V sérii 2,3 kW nabíjačka (Cca 4 h:20 min z 0 – 100 % a cca 3 h:30 min z 0 – 80 %) za príplatok rýchlonabíjačka 6,9 kW (Cca 1 h:40 min z 0 – 100% a cca 1 h:05 min z 0 – 80 %) 10,25“ displej TFT vrátane motocyklu BMW Connectivity Za príplatok: Balíček Dynamik (ABS Pro, DTC, denné stretávacie svetlo, adaptívne svetlo do zákruty, režim jazdy Dynamic) Rozličné varianty sedadla Rýchlonabíjacie zariadenie Hlavný stojan Cena 07/2022: od 12 250 EUR |
Porovnanie motocyklov:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!