Anketa:
Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | |
Odstráň z porovnania | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | 250 typ 10 (Pérák) |
Rok: | 1947 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 248 ccm |
Max. výkon: | 8.98 k (6.60 kW) / 4000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 16 Nm / 2750 ot. |
Kompresný pomer: | 6.25:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 65.0 x 75.0 mm |
Palivový system: | karburátor |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | bubnová |
Priemer bŕzd vpredu: | 150 mm |
Pneu vpredu: | 3.00-19 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 150 mm |
Pneu vzadu: | 3.00-19 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 115 kg |
Výška sedla: | 702 mm |
Rázvor: | 1297 mm |
Dĺžka: | 2010 mm |
Výška: | 954 mm |
Objem nádrže: | 13 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 100 km/h |
Spotreba paliva: | 3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 325 km |
Poznámka: | |
Poznámka: | Pérák je stroj, ktorý Jawu snáď najviac preslávil. V čase II. svetovej vojny mala továreň vojenský výrobný program a nesmela vyvíjať motocykle. Aj napriek tomu skupina vývojárov navrhovala nový výrobný program. Prototypov vzniklo počas okupácie veľa, dvoch aj štvortaktných, s rôznymi objemami motorov. Zakláňa vývoja bol opravárenský závod Jawa, tzv "Chytrovna". Neskôr bolo pokračovanie prác v Prahe ťažké, preto sa pokračovalo u Antonína Vitvara v Novej Pake. Po konci vojny začala produkcia montážou predvojnových modelov zo skladovaných dielov. |
Moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal: Toman
"Soudruhu plukovníku, během mé služby se nic zvláštního nestalo. Teda...zlomili jsme násadu od rýče, když jsme zakopávali služeního psa."
"Co se mu stalo?"
"Přejelo ho hasičský auto."
"Co tady dělalalo hasičský auto?"
"Jak bouchnul ten muničák..."