Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2067 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26714
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16085)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10629)

aprilia-day-05-06-2024

Ako zvladnut highside(r) - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko zvladnut highside(r) - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

| 1 2 | Nasledujúce

30.12.2009 18:47

Re: Ako zvladnut highside(r)

Mahoo
 Turista 

[
Video: www.youtube.com/watch?v=1vBMU51fgFM ]


30.12.2009 18:18

Re: Ako zvladnut highside(r)

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

dvenohy Reflex ako by si potreboval na zvladnutie OZAJSTNEHO HS neziskas a ani profi jazdci v MS tomu nedokazu celit.Mozes tomu len svojou predvidavostou zabranit!
Jedna z moznosti je trakcna kontrola.
Mal som moznost vyskusat TK,ale po par kolach na Hungaroringu som to vypal.
To co pouzivaju v MS,to je ina kava.
Stoner,ale aj dalsi ked vydis ako tahaju plyn z vyjazdu,bez najmensieho naznaku HS,tak to je brutal!!!
Tato len elektronika by ale bola daleko drahsia ako cela tvoja moto.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (01.01.2010 20:51)


30.12.2009 18:14

Re: Ako zvladnut highside(r)

Lorenzo
 Jogurťák 

:-D :-))) :-@ dvenohy na túto otázku ti neodpovie asi ani profijazdec z MotoGP. Alebo vlastne ano, opýtaj sa Lorenza, ten ich absolvoval asi dosť, že ako zareagovať pri HS. ja si myslím asi, že nastaviť svoje klapky tak, aby ťa pri tom lete nasmerovali k dopadu s mäkším povrchom :-)))
Vyskúšaj si to na vlastnej koži, garantujem, ani nebudeš vedieť, že kde je sever a nie to ešte premýšľať, že ako zareagovať.


30.12.2009 18:10

Re: Ako zvladnut highside(r)

yonie
 Turista 

Ikona

Presne ako napisal motoexcite zalezi to od vela faktorov myslim si cim vacsi naklon tym sa horsie z highsidu dostanes. Z vlastnej skusenosti ked mi asi v 80tke v zakrute na strku smyklo zadne ubral som trochu plyn pevne drzal riaditka a vyrovnaval smyk. Pochybujem ze mas cas na spojku mozno sa mylim.
Trenovat mozes na bicykli malej motorke alebo kroske na lade na snehu atd. aby si zistil co sa vlastne pod tebou deje a ziskal aky taky instint :-)))


30.12.2009 18:01

Re: Ako zvladnut highside(r)

zvladnuty HS je len kopec stastia. dolezite je predchadzat HS.
ako to cele vznikne :-) smyk na zadne kolo je jedno ci akceleacny alebo z dovodu straty gripu pri rychlom prejazde zakruty, skratka koleso uteka von zo zakruty. zrazu sa guma "chyti" vacsinou kvoli tomu ze jazdec "instinktivne" zavrie plyn... potom to akosi nezvladne podvozok(konkretne zadny tlmic) a potom pride ten kopanec. ak sa udrzite potom na motorke je to cisto stastie nema to nic spolocne s umenim....
dolezite je nedostat sa k tomu kopancu :-) zize ziadne zatvaranie plynu, najlepsie je nerobit vobec nic :-)


30.12.2009 17:55

Re: Ako zvladnut highside(r)

dvenohy
 Turista 

Ikona

viem ako HS vznika a aj preco.... a suhlasim s tym ze jeho priebeh je prilis rychly nato aby si rozmyslal co spravit, preto si myslim ze na motorke hlavne v krizovych situaciach treba jazdit pudovo...proste musi to byt reflex asi ako tak ze ked si ides kychnut tak otvoris hubu :-) prave preto sa chcem dozvediet ze ako nato.... a potom v nedajboze v tom pripade ze sa my to stane aby som nemusel rozmysalt ze co teraz...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dvenohy (30.12.2009 17:55)


30.12.2009 17:27

Re: Ako zvladnut highside(r)

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Naznak highsideru zvladnes ak dostatocne rychlo zareagujes,ubratim plynu,zmenou taziska...
Ten skutocny highsider,ma ale tak rychly priebeh ze az na zemi si uvedomis co sa vlastne stalo.To je kopanec po ktorom letis ako by si mal 10 dekou.
Ak sa chces tomuto vyvarovat,musis dokonale poznat jazdne vlasnosti tvojej moto a velavela zalezi na pneu a spravnej teplote pre dostatok gripu.Ak sa naucis najst hranicu kde je to v pohode a kde to uz usmykava a chce ti to uletet spod zadku si na dobrej ceste.
Treba si aj uvedomit ze to co dokazes napr. s dunlopkou sa lisi s napr.michelinou,pirellkou.
Kazda znacka ma svoje plus a svoje minus. Ak chces citit co sa pod tebou deje, nauc sa na jednej znacke a sama ta guma ta upozorni na mozny HS.

Tak vela zdaru a hlavne bez urazu. [dobre]


30.12.2009 17:17

Re: Ako zvladnut highside(r)

Myslim si ze kazda situacia je ina kazdy sa zachova inac nieje na to jednoducha odpoved niekto by to ustal niekto nie niekto by zas zrovnal alebo zvladol situaciu inu.
Tak ako povedal vadim stlacit spojku a cakat co bude nasledovat ,samozrejme ked spojku stlacis uz je jedno aky mas plyn niekto tak stvrdne ze ten plyn ani neubere,ale zas pruser je v tom ked v tom danom psychyckom strese tu spojku znova pusti a este ani neubral :-D ano su aj taky borci. v kazdom pripade ja by som len mierne ubral a snazim sa drzat dokial sa da ked sa neda tak plavam rukami nohami bezim vzduchom a hladam smer pocas letu kam chcem dopadnut inac uz neurobim nic


30.12.2009 17:02

Re: Ako zvladnut highside(r)

taaat
 Ľadvinka 

V prvom rade by sme si mali povedať ako vznikne HS a čo to je. Ak mám TC tak táto debata pre mňa nieje, ale väčšina z nás ju asi nemá. Neviem či HS má niečo spoločné s tým či idem do zákruty pod plynom alebo nie. Ide asi o to či z nej akcelerujem jak bulo alebo jak človek. Po akcelácii jak bulo sa môže stať že zadné (nie predné) koleso prešmykuje a zrazu sa chytí (zvýši sa trakcia) stlačia sa zadné-ý tlmič-e a vystrelí jazdca hore- väčšinou cez riadidlá. Toto sa odohrá v takom malom časovom úseku, že reakčný čas je dlhší ako samotný dej a tak je asi veľmi náročné reagovať na HS, ale nehovorím že sa to nemôže stať. Ak nehovorím dobre opravte ma... 8-)


30.12.2009 17:02

Re: Ako zvladnut highside(r)

kubo2222
 Turista 

Ikona

..mne fungovalo mierne ubratie plynu...ale naposledy som to nestihol..a zbadal sa az vo vzduchu :-~ ..je tam prilis malo casu na to..aby si to mohol premysliet...bud stihnes podvedome..alebo sa valas...teda aspon ja :-D :-D


30.12.2009 16:50

Re: Ako zvladnut highside(r)

Pity: No to nechcem... :-)))


30.12.2009 16:48

Re: Ako zvladnut highside(r)

Pity
 Kávičkár 

Ikona

Vadim- Moze byt...Ale mal som na mysli len SS , s nicim inym nemam vlastnu skusenost.Pochybujem ze pri naklone v zakrute ked ti ujde zadok a nasledne zavries plyn hned sa vsetko vyriesi.Zalezi od danej situacie ci ti chyti pneu s5 a kopne ta alebo to ustojis.Je to 50 na 50.
Mam vlastnu skusenost s highsiderom ,nechci zazit.


30.12.2009 16:37

Re: Ako zvladnut highside(r)

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

Pity profici sa spoliehaju hlavne na TC


30.12.2009 16:35

Re: Ako zvladnut highside(r)

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Vadim: na velkej masine vobec tusim nemzoes zavret plyn v zakrute alebo kvaltovat ze ? ja teda nvm mam 125ku a tma to nic nerobit ale rad by som to veddel


30.12.2009 16:31

Re: Ako zvladnut highside(r)

Pity: Ak na dvojlitrovej motorke s kardanom v zákrute zavrieš plyn, tak máš o prúser vystarané.


30.12.2009 16:23

Re: Ako zvladnut highside(r)

Truhliik
 Kávičkár 

Ikona

Prakticky som nikdy ani nestihol zareagovat a nastastie sa moto vzdy sama zrovnala a trochu sa mykla.Plyn som bud podrzal alebo ozaj mierne ubral.A uvedomil si to mozno sekundu potom....


30.12.2009 16:09

Re: Ako zvladnut highside(r)

Pity
 Kávičkár 

Ikona

Vo vela pripadoch sa ani nestihne zaregovat takze hovorit o niejakom sposobe ako to zvladnut je zbytocne.V pripade amaterskych jazdcov.
Profici to uz maju asi vyskusane a nepostihne ich hned panika a nezavru plyn.
Teoretisky je sice pravda ze ubratim plynu (nie zavretim) by si mal zakrutu prejst.


30.12.2009 16:00

Re: Ako zvladnut highside(r)

Veľa prúserov zachráni jednoduché vymačknutie spojky...


30.12.2009 15:56

Re: Ako zvladnut highside(r)

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Teoreticky o tom viem tolko, ze neexistuje univerzalny 100% fungujuci recept ako highsider zvladnut.
Prakticky mam skusenost nastastie len s podsmyknutim zadneho kolesa do strany pri akceleracii, toto sa da vyriesit jemnym ubratim plynu, stalo sa mi to asi 5x a vzdy fungovalo mierne ubratie plynu, kym sa zadne koleso chyti, potom sa motorka trosku mykla a vsetko bolo v poriadku. Keby sa ale smyklo viac do strany, tak by z toho asi bol highsider ako z ucebnice... :-~ Asi to bude chciet pevne nervy a malo paniky.

Tiez som zvedavy na rady co s tym [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (30.12.2009 15:58)


30.12.2009 15:43

Ako zvladnut highside(r)

dvenohy
 Turista 

Ikona

Caute,

ja viem ze najlepsie je sa do tej situacie vobec nedostat, ale stat sa moze vsetko a preto by som sa chcel spytat hlavne ludi ktori s tym maju urcite skusenosti ze ako nato. Ja som nasiel na roznych forach rozoberane take tri zakladne moznosti....

1. Hned na zaciatku uplne ubrat plyn a dufat ze ta moto nenakopne. Ubrat plyn je vlastne aj reflexna reakcia.
2. Ubrat plyn len mierne - zadne koleso by nemalo tak "prudko" zabrat ako v prvom pripade
3. Podrzat plyn a lahnut si..... problem ale je ze reflexne plyn zavrieme, cize vlastne ide prva situacia.

Popripade viete o nejakom dalsom sposobe? a idealne by bolo keby ste my poradili ako to trenovat...samozrejme bez toho aby som to robil real s moto. ;-)

Prosim Vas aby ste sa zdrzali blbych pripomienok, a ked nemate co povedat k teme, tak radsej nepiste a dufajte ze sa dozviete nieco co Vam mozno zachrani raz prdel.


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.